• Пн-Пт – з 09:00 до 18:00
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний

Тренди 2021 у сфері рітейл та що таке D2C?

В еру тотальної діджиталізації бізнес в інтернеті почав завойовувати стійкі позиції. 2020 рік та світова пандемія лиш стали додатковим фактором їх укріплення. Більше того, навіть після зняття карантинних обмежень ситуація навряд чи повернеться в попереднє русло. Споживач вже скористався можливістю оцінити всі переваги здійснення покупок онлайн: економія часу, коштів, можливість вибирати серед значно ширшого асортименту та більшої кількості цінових пропозицій. Розуміючи як грамотно реалізувати власні ідеї для бізнесу в інтернеті, можна досягти хороших результатів та скласти гідну конкуренцію солідним гравцям ринку.

Тренди рітейлу 2021 та перспективи e-commerce

Слід розуміти, що рітейл – це не просто роздрібна торгівля, це ціла стратегія просування та позиціонування бренду, направлена на максимально ефективну взаємодію з кінцевим споживачем. Покупець, що щоденно стрічає на торгових платформах однотипні товари, має великі можливості для вибору. Привертання уваги аудиторії виключно за рахунок вигідної ціни або поліпшеного сервісу не дає бажаного результату. До того як розпочати бізнес в інтернеті слід усвідомити , що клієнт приходить до вас за швидким вирішенням проблеми. Максимально скоротивши та спростивши шлях від оформлення покупки до отримання товару покупцем, ви отримаєте більше постійних клієнтів.

Екстра-сервіс

Приємними цінами та кваліфікованим персоналом вже нікого не здивуєш. Для того, щоб запропонувати своїй аудиторії найкраще обслуговування, компанії звертаються до нових технологій:

 миттєва оплата – можливість за одним посиланням оплатити придбання у будь-який зручний спосіб. Особливо актуальними такі налаштування є для d2c, b2c моделей, орієнтованих на роздрібного покупця. Сервіс, в якому інтегровані усі можливі варіанти проведення розрахунків, дозволяє вибрати оптимальний для себе і здійснити оплату, заповнивши мінімум полів в єдиній формі;

 доставка за один день дозволяє отримати своє замовлення впродовж доби. Зазвичай продавці інформацію про таку можливість вказують в картці товару, оскільки не для всіх категорій і не завжди вона може бути реалізованою. Подібні бізнес ідеї в інтернеті можуть використати мережі магазинів чи солідні компанії, які співпрацюють з швидкісними службами доставки або мають офлайн точки продажів в різних куточках країни;

  голосові помічники – спрощують увесь процес користування інтернет-ресурсом і люди вже встигли це оцінити. Яндекс Аліса, Google Асистент, Alexa вже активно експлуатуються користувачами – від налаштування будильника чи дізнавання новин або прогнозу погоди до пошуку в мережі необхідних речей. Для власників, що прагнуть мінімізувати фінансові вкладення у бізнес в інтернеті, ідеї розробки та інтеграції програм голосової взаємодії дозволять в майбутньому скоротити витрати на утримання консультантів та кол центрів. Необхідно тільки ретельно дослідити поведінку аудиторії, щоб мати можливість впроваджувати не лише голосову навігацію, а й зручні системи консультування покупця;

  доповнена реальність – фішка, якою вже користуються багато солідних рітейлерів. Використання AR-технологій допомагає суттєво збільшити прямі продажі. Приміром, виробники меблів та предметів інтер'єру застосовують програми, що дозволяють роздивитися товар у 3D-вимірі, «встановити» його в потрібному місці і зорієнтуватися наскільки гармонійно річ вписується в загальну картину. Продавці одягу та взуття активно впроваджують сервіси віртуальної примірки пропонованих позицій каталогу.

Омніакальність

Якщо ваша компанія успішно функціонує в офлайні і ви замислюєтеся над тим  як почати свій бізнес в інтернеті, візьміть до уваги необхідність поєднання усіх напрямків своєї діяльності в єдиний злагоджений механізм. Для прикладу, опитування користувачів інтернет-магазину Інтертоп показали, що частина з них відмовилася від придбання товару через неможливість отримання замовлення шляхом самовивозу з офлайн-точки продажу. Грамотна стратегія просування товару передбачає синхронізацію усіх можливих каналів зв'язку між бізнесом та кінцевим користувачем. Зміни, внесені у будь-яку з ланок системи повинні автоматично відображатися в усіх базах даних – як онлайн-ресурсів, так і стаціонарних магазинів. Такий підхід гарантує покупцю єдину і зрозумілу систему гарантій на продукт, а також можливості повернення його в разі придбання чи то в мережі інтернет чи офлайн.

Мобільний трафік

Замислюючись як почати бізнес в інтернеті, ви повинні чітко промалювати та врахувати образ та поведінку вашого потенційного клієнта. Час і динаміка диктують свої правила. Переважна частина користувачів онлайн-сервісів знаходяться в постійному русі і все менше використовують комп'ютери чи ноутбуки для роботи. Мобільний телефон – зручний інструмент як для ведення перемовин чи перегляду документів, так і для замовлення різного роду послуг чи товарів. Це можна зробити в будь-якому місці і в будь-який час (чи то по дорозі на роботу, чи на відпочинку, чи під час вечірки з друзями), а отже зекономити дорогоцінний час. Саме тому для компаній, що планують ефективно розвивати онлайн-діяльність за кожною з існуючих моделей (b2b, b2c, d2c), варто потурбуватися про належне оформлення інтерфейсу та функціоналу не лише повної версії сайту, а й мобільної. За відгуками користувачів часто зручність користування інтернет-ресурсом у телефоні стає визначальним фактором, який спонукає залишитись чи відмовитись від нього.

Орієнтованість на соціальні мережі

Популярність соцмереж росте невпинно, і тенденцій до її спаду найближчими роками не спостерігається. Більше того, користувачі Instagram, Facebook, TikTok все частіше здійснюють покупки у згаданих мережах. Знайомий зручний інтерфейс, простий швидкий канал зв’язку – те, що робить торгові сторінки в соцмережах привабливими для аудиторії. Доволі часто зустрічаються випадки, коли роздрібна торгівля товарами в соціальних профілях згодом переростає в повноцінні багатосторінкові сайти. І навпаки, масштабні впізнавані компанії створюють сторінки на популярних соціальних платформах. Така маркетингова стратегія просування сприяє підтриманню репутації бренду, налагодженню взаємодії зі споживачем.

Перехід на модель D2C у веденні бізнесу.

Це, мабуть, один з найголовніших трендів 2021 року в сфері e-commerce. В той час як маркетологам добре знайома модель бізнесу b2c, d2c лиш починає набирати обертів. То що ж робить схему настільки популярною, що вектор своєї діяльності в її сторону повертають навіть такі акули бізнесу як Nike, Hilton, L’oreal? Розшифрування абревіатури – direct to consumer – говорить саме за себе. Модель провадження діяльності базується на прямій взаємодії виробника з кінцевим споживачем, що дозволяє компаніям скористатися з ряду переваг:

 вивчення портрету аудиторії, побудова діалогу з клієнтом, з’ясування проблем і перешкод, що виникають в процесі використання продукту. Завдяки цьому бренд отримує можливість оперативно реагувати та усувати недоліки виробництва чи сервісу;

  контроль над ціновою політикою. D2С trend дозволяє будувати гнучку стратегію і гарантувати клієнту пропозицію, яка буде найбільш економічно вигідною для обох сторін;

донесення до аудиторії цінності продукту, збереження репутації бренду. В такий спосіб компанії досягають зростання лояльності споживача до продукції, влучного донесення найголовніших своїх меседжів, збереження історії і традицій.

Ринок e-commerce тішить нас доволі оптимістичними прогнозами на 2021 рік. Якщо ви вже ставите для себе запитання «як відкрити бізнес в інтернеті?» ― ви на правильному шляху. Головне, при побудові маркетингової стратегії просування пам’ятайте про найважливіші правила онлайн діяльності майбутнього:

   максимальне використання і синхронізація усіх можливих каналів взаємодії з клієнтом;

  автоматизація та діджиталізація процесів;

   використання інноваційних технологій для створення ефекту присутності в офлайн-точці продажу;

   максимальне полегшення та спрощення шляху клієнта в процесі здійснення покупок.

Онлайн