Контактний номер телефону
(0800) 354 104

Бізнес-ідеї. Що це і як їх генерувати?

В основі будь-якого успішного бізнесу лежить перспективна бізнес-ідея. Кожного дня тисячі, сотні тисяч оригінальних задумів народжуються в головах людей будь-якого соціального статусу чи фінансового рівня: від домогосподарок до уже успішних підприємців. Але чи всі вони заслуговують на те, щоб називатися бізнес-ідеєю?

З’ясуємо для початку суть цього поширеного визначення. Бізнес-ідея – ідея для побудови абсолютно нової діяльності або модернізації чи розширення можливостей уже існуючої компанії з метою отримання фінансової вигоди. Слід зазначити, що мимовільна думка, яка промайнула в голові та не має чіткого формулювання, обґрунтування і цілі, ще не може називатися бізнес-ідеєю. Спробуйте сформулювати свій задум у двох-трьох коротких реченнях. Якщо не вдається пояснити його суть коротко – ідея ще надто сира і потребує доопрацювання і конкретизації.

Чи варта бізнес-ідея уваги? З’ясовуємо.

Для того, щоб бізнес-ідея набула ознак реалістичності й перспективності, вона повинна бути сформованою в контексті певної бізнесової моделі та супроводжуватися елементарною маркетинговою стратегією. Для визначення її привабливості застосовують декілька критеріїв оцінки:

  • Реалістичність. В головах мрійників можуть виникати найбожевільніші фантазії, але чи можливі вони для реалізації за існуючих умов. Приміром, гаманці, у яких ніколи не закінчуються гроші, користувалися б шаленим попитом. Проте налаштувати виробництво такого товару в реаліях неможливо.
  • Рентабельність. Метою організації будь-якого бізнесу є отримання прибутку. Варто розуміти об’єми затрат, які знадобляться для випуску товару чи послуги на ринок. Сировина, обладнання, приміщення, трудовий ресурс, маркетингові інструменти – кінцева собівартість продукту повинна дозволяти встановлювати таку ціну, яка буде задовольняти обидві сторони: і продавця, і покупця.
  • Актуальність. Будь-яка пропозиція повинна розв’язувати проблеми споживача тут і зараз. Недоцільно вкладатися у виробництво продукту, якщо період його найбільшої популярності вже минув. Так само не варто покладати великі надії на бізнес, який теоретично міг би бути перспективним за декілька років при вдалому збігу обставин.
  • Унікальність. Цікава та перспективна бізнес-ідея повинна володіти своїми унікальними особливостями. Товар або послуга, що схожа на решту таких самих пропозицій на ринку, загубиться серед них. Навіть якщо сам продукт не є унікальним, слід подумати над вдосконаленням його характеристик.

Цей перелік, звісно, узагальнений. Деталізація кожного критерію залежить від конкретного товару, ніші, сфери застосування. Вивчення та аналіз бізнес-ідеї слід проводити з погляду на її інноваційність, попит, затратність, законність, гео-покриття, довготерміновість перспективи.

Генерація ідей. Звідки черпати натхнення?

Вдалий цікавий задум важко знайти без вивчення різноманітних джерел. Навіть найуспішніші власники великих корпорацій свого часу були уважними спостерігачами. Розуміння запиту споживача дозволило їм створити популярний продукт. Та й до сих пір кожен з них тримає руку на пульсі світової комерції, аби вчасно реагувати на зміни інтересів, проблем, акцентів покупця.

Спостереження. Цікаві винаходи з'явилися після того, як їх автори довго спостерігали за життям оточення, помічали проблеми, що виникають в побуті чи професійній діяльності. Аналізуючи поведінку аудиторії, скарги споживачів тієї чи іншої продукції, можна зрозуміти актуальну проблему та запропонувати шляхи її вирішення.

Конкуренти. Якщо у вас з’явився якийсь задум, сміливо вивчайте діяльність інших підприємців у цій ніші. Аналізуйте відгуки покупців на сайтах, цікавтеся враженнями споживачів на тематичних форумах. Розібратися в нюансах конкретного бізнесу допоможе вивчення професійних видань конкретної тематики, відвідування семінарів, тренінгів, презентацій.

Власні вміння і знання. Доведено, що ефективніше керувати справою вдається тим власникам, які розбираються в тонкощах і особливостях виробництва товарів чи надання послуг. У них вже є багаж необхідних знань, розуміння процесу зсередини. Хорошою основою для стартапу можуть стати хобі та захоплення. Це той варіант, коли ви «горітимете» власною справою, коли улюблене заняття приноситиме ще й прибуток.

Як грамотно запустити бізнес-ідею?

Якими б перспективними нам не видавалися наші плани, на практиці вони можуть виявитися значно прозаїчнішими, а інколи й відверто невдалими. Як діяти, щоб не зазнати масштабного фіаско?

Будь-яку бізнес-ідею необхідно спочатку протестувати. Не слід вкладати весь свій ресурс у справу, в прибутковості якої немає 100-відсоткової впевненості. Для тестування маємо декілька шляхів. Найефективнішою є модель «продай – виготовляй». Створіть тестовий лендінг з власною пропозицією. Зараз існує доволі великий вибір безкоштовних конструкторів, які дозволяють звести початкові затрати до мінімуму. Такий підхід допоможе з’ясувати попит на продукцію. Не обов’язково одразу пропонувати продаж. Створіть посадкову сторінку з формою для опитування потенційних клієнтів. Опишіть продукт, запропонуйте користувачу дізнатися про нього більше, зазначити власні зауваження та пропозиції. Це дозволить не тільки вивчити реакції аудиторії на товар, а й за необхідності вдосконалити його.

Не забудьте про бізнес-план. Якщо ви вже вивчили, проаналізували й протестували свою ідею – створення конкретизованого плану дій допоможе прописати покроково весь процес запуску бізнесу. Формування чіткого алгоритму дій, визначення фінансових затрат, маркетингової стратегії, термінів реалізації та досягнення конкретних цілей – важливий елемент ведення бізнесу, який допомагає підтримувати на належному рівні організованість та вмотивованість. Ви матимете можливість відслідковувати моменти, які могли бути не враховані попередньо. Окрім того, грамотний бізнес-план – переконливий аргумент для потенційних інвесторів. При врахуванні усіх можливих ризиків і знятті страхів вам вдасться залучити додаткові фінансові потоки в розвиток своєї справи.

Ми використовуємо Cookies, щоб користуватись сайтом було зручніше.