• Пн-Пт – з 09:00 до 17:30
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний

Чому більше 80 % українців купують товари онлайн?

Сучасний ритм життя змушує населення все частіше обирати онлайн покупки по всьому світу на противагу відвідування стаціонарних точок продажу. Звісно, на розвиток e-commerce значною мірою вплинула всесвітня пандемія, проте причини змін в поведінці покупців є набагато глибшими.

За даними статистичних досліджень понад 80% українців бодай один раз замовляли послуги чи купували товари онлайн, а понад 45% роблять це регулярно. Основними факторами, що впливають на вибір споживача на користь інтернет замовлень, є зручність, швидкість, асортимент та можливість обрати кращу ціну.

Читати по темі: Чому вигідніше купувати товар в інтернет-магазині? Реалії 2021-го року в світовому ринку торгівлі.

Портрет онлайн покупця доволі розмитий. Здавалося б, молодому поколінню значно легше розібратися в інтернет-ресурсах. Однак спільне дослідження CBR та OLX доставка показала, що найбільше клієнтів, що здійснюють покупки онлайн, у категорії населення віком від 26 до 35 років (31%). Ще 25% становлять покупці віком від 16 до 25 років. Приблизно однакові частки займають сегменти аудиторії віком від 36 до 45 років та віком понад 46 років (21% та 22% відповідно).

Найпопулярнішими товарами серед українців є електроніка та побутова техніка, одяг та взуття, дитячі товари, товари для дому та саду, товари для активного відпочинку, занять спортом та туризму, автозапчастини.

 

Чому українці стали частіше купувати онлайн?

Пандемія. Однією з головних причин оформлення покупок на інтернет платформах стали карантинні заходи. Частина офлайн точок припинила свою роботу в період активного поширення Covid-19, частина регіонів потрапила до червоної зони та відвідати улюблений торговий центр стало не так легко. Підприємці, що змогли оперативно скорегувати свою стратегію, перевели бізнес в онлайн і зуміли зберегти постійних клієнтів.

Водночас в період епідемії люди змушені частіше лишатися дома, тому популярними стали дитячі іграшки, книги, спортивний інвентар тощо. Чимала частина населення переглянула власний спосіб життя, почала дбати про харчування і фізичне здоров'я.

Вдосконалення онлайн-ресурсів. Працювати з сайтами та інтернет-магазинами стало набагато легше. Функціонал став простішим і зрозумілішим, контентне наповнення стало значно якіснішим. Покупцю легше знайти повну достовірну інформацію про товар, познайомитися з відгуками інших користувачів.

Значною мірою на зростання онлайн замовлень вплинула адаптація десктопних версій сайтів до мобільних телефонів. Близько 70% покупок українці здійснюють за допомогою смартфонів. Часто пошук потрібного продукту відбувається під час обідньої перерви, очікування в черзі, поїздки в транспорті. Купівля в інтернет-магазині економить час, а якщо в такої платформи є ще й мобільна версія, то число її потенційних клієнтів зростає в рази.


Розвиток онлайн агрегаторів. Найпопулярнішими ресурсами, якими користуються українці при пошуку необхідних речей є OLX, Prom.ua та Rozetka, з іноземних — це Aliexpress, Joom. Найголовніша їх перевага в тому, що платформи дозволяють порівняти товари від різних продавців, порівняти характеристики та вартість продукту. Масштабні маркетплейси бережуть власну репутацію, тому й довіра аудиторії до них значно вища.


Розвиток платіжних систем. Платіжна картка сьогодні є майже в кожного українця, а власники бізнесів інтегрують все більше сервісів оплати на свої сайти. Клієнт має можливість обирати як розрахуватися за покупку: здійснити передоплату за допомогою банківської картки чи мобільного банківського додатка, системи електронних платежів тощо. Так само залишається потрібною післяплата при отриманні товару у поштовому відділені чи безпосередньо кур'єру.

Значною перевагою є співпраця великих магазинів з банками та можливість оформлення покупки в кредит чи за допомогою системи «оплата частинами». Клієнту не потрібно відвідувати банків, збирати пакети документів і довідок про доходи. Оформлення угоди відбувається безпосередньо на сайті в декілька кліків.


Розвиток поштових сервісів. Якщо ще якийсь десяток років тому переважна частина населення знала лише про УкрПошту, а відділення Нової Пошти можна було знайти лише в більших містах та районних центрах, то нині клієнт може обирати з декількох варіантів. Працюють кур'єрські служби, поштомати, безліч відділень різноманітних служб доставки. Своє замовлення покупець може забрати одразу за день-другий після оформлення в декількох сотнях метрів від дому.


Велика кількість інтернет-магазинів, а особливо маркетплейсів, співпрацюють з найпопулярнішими поштовими сервісами. Послугою «безкоштовна доставка» вже мало кого здивуєш. Мудрі підприємці розуміють, що дбаючи про сервіс і задоволення покупця, вони отримують постійного клієнта. Часто онлайн ресурси пропонують безоштовну доставку товарів при здійснені замовлення від певної суми. В такий спосіб вони збільшують і середній чек покупки.

Постійна цифровізація нашого життя робить онлайн-покупки все популярнішими. Ринок e-commerce найближчими роками тільки зростатиме. Переважна частина осіб, які хоча б раз здійснили придбання товару чи послуги через інтернет, заявляють, що користуватимуться онлайн ресурсами надалі. Населення вже оцінило всі переваги інтернет-магазинів, а відповідно оцінюватиме та обиратиме кращий сервіс і кращу послугу. Саме тому основним завданням бізнесу на поточний момент є вдосконалення інтернет-ресурсів, наповнення платформ не лише товаром, а й корисною інформацією, налаштування зручного функціоналу. При відвідинах сайту клієнт повинен отримати весь необхідний спектр послуг: від знайомства з характеристиками та можливостями продукту, відгуками, до необхідної консультації, швидкого оформлення покупки, зручних і безпечних розрахунків та доставки замовлення до порогу дому.

      Додати коментар

      Онлайн
      Ми використовуємо Cookies, щоб користуватись сайтом було зручніше.