• Пн-Пт – з 09:00 до 18:00
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний

Чому для бренду важливо зберігати свою ідентичність та фірмовий стиль?

Ідентичність бренду – сукупність елементів та засобів, що виділяють компанію серед конкурентів, забезпечують створення в уяві клієнта міцних асоціативних зв'язків з її іменем. Фірмовий стиль –  засіб комунікації з аудиторією, можливість через візуальну складову презентувати власні цілі та цінності. Приміром, при згадуванні бренду «Cocа-Cola» у свідомості споживача вибудовуються асоціації з енергією та свіжістю. За таким самим принципом повинна вибудовуватися брендінг стратегія будь-якого молодого бізнесу.

Формування ідентичності бренду – це не лише про його візуальний образ. Айдентика – лише ключовий інструмент, що повинен транслювати аудиторії сенси та унікальні характеристики компанії. Саме тому розробка фірмового стилю повинна починатися з аналізу власної діяльності, діяльності конкурентів, бажань, запитів та очікувань аудиторії, особливостей продукту. Розуміння свого споживача допоможе компанії створити такий образ, який навіть без використання її імені забезпечить впізнаваність на ринку.

 

Елементи фірмового стилю

  • Неймінг Назва компанії – найголовніший атрибут, що відображає сутність бренду. Зазвичай над формуванням ідентичності замислюються вже компанії, що досягли певного рівня. В таких випадках рідко з'являється можливість зміни імені. Саме тому робота з фірмовим стилем повинна починатися ще до запуску бізнесу.
  • Логотип, товарний знак.  Це схожі поняття, проте не ідентичні. Логотип – це графічна візуалізація імені компанії. Товарний знак – його юридичне втілення. Розробка логотипу – процес доволі клопіткий та відповідальний. В кількох лініях чи елементах необхідно зобразити всю суть компанії, створити такий корпоративний знак, який навіть без озвучення імені бренду все одно викликатиме асоціації з ним. При створенні логотипу враховуються найдрібніші нюанси – від кольорів, до графіки та шрифтів. Часто стратегія бренду містить чіткі правила щодо використання товарного знаку: використовувані відтінки, розміри, відстань між деталями та навіть розміщення фірмового зображення відносно оточуючих його елементів, віддаленість від них.
  • Слоган. Коротке але дуже чітке та влучне формулювання позиції та цінностей компанії. Слоган може бути єдиним для компанії, проте відомі бренди часто практикують створення окремого асоціативного формулювання для кожної нової лінійки продукту. Таким чином їм вдається підкреслити її унікальні характеристики.
  • Фірмові кольори. При підборі кольорової гами для айдентики бренду слід керуватися впливом кольорів на свідомість людини. Сучасні тренди створення фірмового стилю не дають чітких інструкцій щодо використання тих чи інших відтінків, адже все залежить від сфери діяльності бізнесу. Саме тому ми говоримо про ідентичність. Один товар може асоціюватися з енергією та свіжістю, тому в дизайнах доречними є яскраві кольори (жовтий, рожевий, зелений). Проте ті ж самі відтінки навряд чи підійдуть, приміром, для юридичної компанії.
  • Шрифти. Ці атрибути бренду можна порівняти з почерком людини. Вони так само формують уявлення про індивідуальність та «характер» тієї чи іншої марки. Кожен зі стилів шрифтів має свій настрій і здатен транслювати різні меседжі, чи то грайливість, енергійність, чи консерватизм, стабільність.
  • Голос бренду. Це поняття стосується не лише безпосереднього озвучування роликів, хоча й воно дуже важливе. Адже вольовий впевнений чоловічий голос асоціюватиметься з рухом вперед, достатком, захищеністю. Однак, іноземні та українські бренди одягу зазвичай використовують жіночий голос, що пов'язує продукт з легкістю, новизною, стилем, красою. Проте голос бренду – це манера спілкування з аудиторією, так званий tone of voice. Саме стиль подачі інформації, побудови діалогу з клієнтом формує імідж компанії. 
  • Обличчя бренду.  Ним може стати людина, що уповноважена представляти компанію як на різноманітних заходах, так і в рекламних кампаніях чи колабораціях. Часто обличчям бізнесу стає його власник, проте нерідко цю роль можуть виконувати відомі особистості. Сучасна реклама та фірмовий стиль мають тісний зв'язок, тому вибір персони, що представлятиме продукт загалу, відбувається з урахуванням її життєвої позиції, цінностей, форм поведінки.

Усе, що включає у себе фірмовий стиль, фіксується у спеціальних інструкціях, що регламентують поведінку бренду, канали та способи взаємодії з аудиторією, використання візуальних елементів, етику корпоративної поведінки. Брендбук – чіткий перелік кроків з формування ідентичності.

 

Ідентичність бренду і споживач

Потужний корпоративний бренд – шлях до формування позитивного іміджу компанії. Якості, що транслюються через фірмовий стиль – це потужний інструмент для посилення конкурентоспроможності компанії на ринку, формування позитивного ставлення клієнта до неї. За допомогою елементів фірмового стилю в аудиторії формується сприйняття компанії через її культуру, особливості позиціонування, характеристики товару чи послуги.

Не варто нехтувати створенням корпоративного стилю, оскільки він формує ідентичність компанії, яка виокремлює її на ринку. Переваги фірмового стилю очевидні:

  • помітність, диференціювання бренду. Використання фірмових кольорів, логотипу, зображень, слоганів забезпечує впізнаваність продукту серед безлічі схожих навіть без згадування імені компанії;
  • формування іміджу. Наявність особливого впізнаваного стилю підвищує іміджевий статус компанії. Щобільше, в сукупності з якісним продуктом вони посилюють позитивну репутацію бізнесу;
  • формування образу бренду. Якості, які транслюються через сильний стабільний корпоративний стиль, забезпечують правильне сприйняття компанії аудиторією та розуміння її цінностей;
  • володіння і контроль. Розвинений потужний фірмовий стиль дає інструменти для контролю за просуванням продукту на ринку, впливу на поведінкові реакції споживача, досягнення взаєморозуміння між компанією та клієнтом.
Онлайн