Реклама завжди залишається рушійною силою будь-якого бізнесу. Проте, із зміною поколінь та технологій формати її теж зазнають змін. Традиційні рекламні кампанії вже не дають того результату, що раніше. Вектор маркетингових стратегій брендів повернувся в сторону інфлюенсерів. За даними досліджень близько 88% респондентів заявили, що довіряють порадам інших людей у виборі продукту, близько 60 % керуються рекомендаціями у соцмережах, покупки в інтернеті під впливом блогерів здійснює майже кожен третій. Чому лідери думок мають настільки потужний вплив на аудиторію? Все пояснюється особливостями взаємодії блогерів та підписників у соцмережах.
Довіра
Щоденно з'являючись у мережі, блогер стає ближчим до аудиторії, «впускає» інших користувачів у своє життя, вибудовує з ними дружні відносини. У такій атмосфері інформація про продукт сприймається значно легше, прихована реклама не носить агресивного характеру, а радше інформаційно-рекомендаційний. Користувач має можливість рекламовану річ у реальному житті, оцінити її вигляд та властивості, зробити певні висновки з досвіду лідера думок, якому він довіряє. До того, значна частина аудиторії робить свій вибір на користь того чи іншого бренду, прагнучи володіти такою ж річчю, що й авторитетна для неї особа.
Релевантність інтересів
Маркетологи вже дуже добре вивчили принципи, за якими працює ефективна реклама у блогерів. Кожен з інфлюенсерів збирає навколо себе певну категорію користувачів, яких об'єднують схожі інтереси, життєві принципи та погляди, рід діяльності, географія проживання тощо. Для просування конкретного продукту обирається блогер з найбільш лояльними підписниками, завдяки чому реклама магазину, закладу, товару чи інфо продукт отримує максимальні конверсійні показники. Приміром, компанія, що займається продажем спортивного харчування швидше звернеться до фітнес тренера, а виробник дитячого одягу до матусі-блогера. Окрім того, варто враховувати, що кожен лідер думок постійно контактує зі своєю аудиторією, знає її поведінку і може передбачити реакції, а тому інформативна реклама створюється таким чином, аби контент сприймався підписниками легко і без нав'язливості.
Форма подання інформації
Кожен з лідерів думок дотримується визначеного формату ведення блогу, який буде найбільш близьким і зрозумілим для його підписників. СММ-ники застосовують визначення «tone of voice» для цього явища. Створюючи контент для своєї сторінки, інфлюенсер дотримується свого індивідуального стилю, розмовляє з аудиторією однією мовою, у тому числі і в рекламних публікаціях. Така реклама в інтернеті не ріже око і вухо, сприймається як частина життя улюбленого блогера. Більше того, цікавий та якісний рекламний контент може трансформуватися у вірусний. Компанія, що вирішила купити рекламу у лідера думок, несподівано для себе може виявити, що публікації отримують велику кількість вподобань, коментарів та поширень, а відповідно рамки маркетингової кампанії розширилися уже на безоплатній основі.
Акційні пропозиції
Багато підписників зізнаються, що з цікавістю вивчають рекламний контент блогерів, адже досить часто магазини пропонують привабливі бонуси та промокоди аудиторії інфлюенсера. Психологія реклами побудована на стимуляції таких людських інстинктів як страх, бажання подобатися, жадібність тощо. У такому випадку бажання придбати товар за економною пропозицією грає маркетологам на руку.
Відсутність блокувань
Покоління мілленіалів зовсім по-іншому сприймає будь-яку рекламу. Покупки здійснюються більш усвідомлено, частка імпульсивних придбань стрімко знижується. Обираючи ту чи іншу річ, клієнт шукає інформацію про неї, відгуки реальних споживачів, огляди. Реклама магазину одягу чи будь-яких інших товарів на улюбленому сайті швидше дратуватиме, аніж приваблюватиме. Дослідження показують, що понад 600 млн користувачів використовують додаток Adblock, аби нав'язливі ролики не відвертали увагу. Окрім того, в маркетингу з'явилися такі поняття як «рекламна глухота» та «банерна сліпота». Відвідувачі сайтів не помічають традиційної реклами, не реагують на неї і не запам'ятовують. Водночас реклама в соціальних мережах на сторінках блогерів спрацьовує абсолютно протилежно. Вона сприймається не як нав'язлива пропозиція, а як користувацький досвід. Навіть інформація про продукт, у якому наразі немає потреби, відкладається у комірчинах мозку і дістається звідти при необхідності.
Зворотний зв'язок
Традиційний інтернет маркетинг використовує способи і методи для просування продукції на ринку, знайомства аудиторії з брендом, укріплення його іміджевого статусу. Він дозволяє інформувати споживача, але не дає змоги отримати зворотний зв'язок. Інфлюенс маркетинг – можливість відстежувати реакції споживача, з'ясувати наявні заперечення, слабкі сторони. Запитання в особистих переписках, коментарі – ефективний канал зв'язку з реальними та потенційними клієнтами.
Сучасна реклама зазнала певної трансформації. Користувач краще сприймає рекомендації лідерів думок, ніж пряму рекламу брендів. Саме тому співпраця з інфлюенсерами стає все більш популярним каналом просування продукту. Не можна не враховувати і ціни на рекламу в блогерів. Бюджет подібної кампанії не такий великий, як для інших маркетингових способів. Особливо це стосується нано- і мікроблогерів. При цьому ER (індекс взаємодії) для інфлюенс маркетингу значно вищий. Головним моментом цієї стратегії є грамотний підбір профілю для співпраці. Чим уважніше буде вивчена аудиторія блогера, детальніше прописане технічне завдання, тим більша ймовірність отримання хорошої конверсії.
0 comments