• Пн-Пт – з 09:00 до 18:00
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний

Кілька корисних порад для тих, хто планує займатись перепродажем кросівок

Бізнес на торгівлі спортивним взуттям — один із найприбутковіших на нинішній день, і цьому є логічне пояснення. Кросівки посідають чільне місце у шафах жінок, чоловіків та дітей не лише як професійне взуття для занять спортом, а як елемент гардеробу для прогулянок, подорожей, відпочинку і навіть ділового стилю. Тож з'ясуймо як організувати власну справу та як заробити на перепродажі спортивного взуття.


Схеми торгівлі. Можливі варіанти

Локальний офлайн бізнес — варіант для тих, хто має достатній стартовий капітал для оренди торгового приміщення, закупки обладнання, перших партій товарів, оплати праці консультантів та продавців. Варто зауважити, що офлайн магазин має вузьку цільову аудиторію, яка зосереджена виключно в регіоні розміщення точки. Для того, щоб розширювати її, доведеться все ж створити сайт або профіль в соцмережах і налагодити доставлення замовлень за межі регіону. Разом з тим  і конкуренція між такими магазинами значно нижча, адже обмежена географією.

Онлайн-магазин кросівок — хороший спосіб зекономити на оренді комерційних площ (зникає потреба в торгових залах в центрі міста чи в його прохідних районах, можна обмежитися орендою складського приміщення на околиці тощо). Інтернет-ресурси дозволяють охопити значно ширше коло аудиторії, але для цього потрібно потурбуватися про налагодження системи оплати та доставлення товарів. Популярною схемою торгівлі останнього десятиліття стає дропшипінг кросівок, в якій залучено три ланки: виробник (гуртовий постачальник), продавець (посередник) та кінцевий споживач (покупець). Система — оптимальний варіант для тих, хто не має достатніх фінансових ресурсів, щоб закупити кросівки гуртом, а також для магазинів, які хочуть протестувати ту чи іншу лінійку взуття, знайти категорії товарів, що мають найбільший попит.


Організація успішного бізнесу. Поради початківцям

Аналіз аудиторії та вибір своєї ніші. Перш ніж розпочинати будь-яку діяльність необхідно визначитися з власною позицією на ринку. Компанія, що торгує усім підряд, користуватиметься меншою прихильністю споживачів, аніж компанія, що має чіткий вектор роботи. Для торгівлі кросівками можна також обирати різні напрямки: продукція преміум класу, середнього або низького цінового сегмента, професійне взуття для бігу, занять командними видами спорту тощо. Для цього потрібно проаналізувати аудиторію, на яку буде спрямовано діяльність. До прикладу, у невеликих населених пунктах магазин з лімітованим брендовим взуттям не буде користуватися попитом, у той час, як у мегаполісах (а особливо в місцях поблизу стадіонів, спортзалів і тренувальних баз) магазини зможуть здійснювати активний перепродаж з прибутком якісних професійних кросівок. Також слід пам'ятати, що чоловіки надають перевагу якості та надійності виробів, в той час, як найпоширенішим критерієм вибору для жінок стає мода.

Робота з конкурентами. Познайомитися з особливостями та нюансами перепродажу взуття можна ще до відкриття власної справи. Звісно, жоден конкурент не стане ділитися з вами власними лайфхаками та хитрощами. Однак, озброївшись терпінням і вмінням аналізувати, можна знайти багато корисностей в роботі інших спортивних магазинів. Вивчайте відгуки клієнтів про роботу компанії та продукцію. Часто товари, з найбільшим попитом, магазини позначають наліпкою «Топ продажів». Такий підхід допоможе скласти рейтинг найпопулярніших позицій. Прослідкуйте за маркетинговою стратегією найуспішніших онлайн платформ, яку рекламу найчастіше вони замовляють, на якій цільовій аудиторії звертають увагу. Не зовсім чесним, але дієвим методом є використання «таємного покупця». Вдаючи потенційного клієнта, ви матимете можливість познайомитися з сервісом конкурентів, їх системою роботи, дізнатися багато цікавого про новинки магазину, бонусні акції, програми лояльності тощо.

Вибір постачальників. Пошук вигідних постачальників можна здійснювати як серед виробників взуття, так і серед гуртових баз. Початківці часто роблять вибір на користь другого варіанту з декількох причин:

  • Не всі виробники мають бажання і можливість співпрацювати з дрібними рітейлерами. Їм набагато простіше укласти угоду з одним гуртовим покупцем на продаж великих партій товарів і позбутися зайвого клопоту.
  • Виробник може запропонувати роздрібному магазину лише власну лінійку продукції, в той час, як гуртовий постачальник співпрацює з кількома виробниками та одразу може потішити вас розширеним асортиментом кросівок.
  • Налагодивши співпрацю з якісним відповідальним постачальником, ви значно понизите рівень паперової та юридичної завантаженості, оскільки відпадає потреба укладання контрактів одночасно з великою кількістю виробників, відстежування дотримання зобов'язань за ними. Та варто зауважити, що ніколи не варто зупинятися на пошуку одного масштабного партнера. Досвідчені власники магазинів завжди співпрацюють з кількома великими постачальниками, одночасно налагоджуючи зв'язки з новими вигідними гуртовиками. Такий підхід дає можливість сформувати своєрідну подушку безпеки на випадок форс-мажорних обставин.

Розробка бізнес-плану. Слід пам'ятати, що чітке планування і дотримання стратегії розвитку — запорука успішного бізнесу. У статтях витрат обов'язково врахуйте не лише найсуттєвіші з них (придбання товару, сплата оренди, розрахунки з оплати праці, податки тощо), а й намагайтеся передбачити усі можливі (комунальні послуги, пені та штрафи, доставлення товарів та їх зберігання кур'єрською службою, витратні матеріали на пакування та інші потреби). Виділіть бюджет на рекламу та інші види просування бізнесу.

Експерименти та гнучкість. Не завжди з першого разу вдається підібрати асортимент товарів або створити стратегію розвитку, які принесуть захмарні прибутки. Бізнес — сфера, котра завжди тримає в тонусі. Щоденно аналізуйте свою діяльність, знімайте з продажу непопулярні моделі та замінюйте їх новими. Шукайте нових постачальників, слідкуйте за конкурентами, впроваджуйте в роботі нові схеми та сервіси. Здійснюйте постійний моніторинг рекламних кампаній та оперативно оптимізуйте їх. Універсального шляху до успіху не існує, проте шляхом експериментів та аналізу можна створити індивідуальний рецепт.

Робота з клієнтами. Вона не полягає лише в схемі Замовлення — Оплата — Доставка. Аудиторія завжди прагне спілкування, для магазину важливо бути відкритим до комунікації. Взаємодія з клієнтами — потужний канал отримання інформації про продукт, про власну діяльність і діяльність конкурентів, про побажання і болі споживачів. Завдяки питанням та відгукам користувачів можна виявити категорії товарів, що мають найбільший попит та зрозуміти на яких етапах роботи з'являється найбільше підводних каменів. Навіть негативні відгуки можуть бути корисними, адже вказують на слабкі сторони продукції чи вашої роботи, а це своєю чергою дозволяє оперативно залатати прогалину. Якісний сервіс, відкритість, швидкі фахові консультації, оперативне та етичне реагування на скарги та розв’язання проблем — спосіб зміцнення довіри до магазину.

Взуття — категорія товарів чи не найпривабливіша для створення власного бізнесу. Воно має тенденцію зношуватися швидше, ніж одяг, тому й попит на кросівки завжди був високим. Якщо прослідкувати за перехожими на вулиці, то не складно помітити, що спортивному взуттю віддає перевагу кожен другий. Отже, ця ніша безсумнівно має попит, потрібно лише грамотно в неї увійти.

Онлайн