Майже всім товарам, що пропонуються на ринку притаманна сезонність. Вона може бути не такою чітко вираженою, як, приміром для купальників чи шуб, проте спад попиту у різні періоди все-одно спостерігатиметься. Зважаючи на це, велика кількість продавців відмовляються від рекламних кампаній в цей час з метою економії бюджету.
Контекстна реклама в несезон. Виключати чи ні?
Перш за все слід розуміти, що в контекстній рекламі плата здійснюється за перехід за цільовим запитом. Відповідно, якщо спостерігається зниження популярності товару, то й кількість запитів і кліків буде меншою, а отже й коштів буде витрачено значно менше. Спад попиту жодним чином не впливає на відсоток конверсійності.
Другий момент — не всі конкуренти у міжсезон також зупинять рекламні кампанії. Споживач, хоча й рідше, але все ж шукатиме продукт, бачитиме рекламу конкурентів, переходитиме за посиланням. Перш за все, такій компанії вдасться залишитися в пам'яті потенційних клієнтів. Окрім того, збереження активності в рекламному кабінеті сприяє збереженню позитивної статистики. І навпаки, продавцю, котрий утримувався від реклами в період «непопулярності» доведеться починати спочатку відновлювати свою репутацію і статистику, аби піднятися в пошуковій видачі. Ціна кліку у його кампаніях буде вищою, бюджет доведеться збільшити. В кращому варіанті вдасться вийти «у нуль» за результатами року, в гіршому, нарощування потужностей обійдеться дорожче, ніж їх підтримання в міжсезоння.
Налаштування контекстної реклами у несезон. Характерні особливості.
Ретельний попередній аналіз рекламних кампаній у «високий сезон». Для того, щоб реклама в несезон мала успіх, готуватися до неї потрібно заздалегідь. Щоденно слід аналізувати звіти по пошукових запитах в сервісах GoogleAds та/або Яндекс Директ. Знаходимо ключові слова та фрази з найвищою конверсійністю. Для оцінки найефективніших запитів використовуємо сервіси колтрекінгу. Найпопулярніші в Україні — Binotel, Ringostat, AdSaver. Варто обрати декілька груп ключовиків для випробування в несезон. Стратегії, що приносили хороший результат в пікові періоди, не обов'язково радуватимуть такою ж ефективністю в моменти застою.
Пропрацювання болей та потреб потенційного клієнта. Поміркуймо як керувати контекстною рекламою в несезон на прикладі такого сезонного товару, як кондиціонери. Звісно, пік попиту на обладнання припадає на літні місяці, а от в холодну пору року продажі спадають. Чим можна привабити покупців? Якщо влітку до придбання кондиціонера спонукає спека, то стимулом для здійснення покупки взимку може стати приваблива ціна. Отож, використання цікавих акцій, заохочень, впровадження бонусних систем — розповсюджена практика. Доцільно також подбати про розширення продуктової лінійки та налаштування системи допродажів. У холодні місяці року саме час подбати про діагностику та обслуговування обладнання, приготування до періоду активної експлуатації.
Редагування рекламних креативів та пропозицій. Рекламні кампанії, що запущені в несезон, потрібно аналізувати щоденно. Пошукові запити, які мають низький відсоток конверсійності необхідно вилучати з семантичного ядра, за необхідності замінювати їх новими. Ідеальним рішенням стане створення декількох рекламних креативів і тестування їх у різних наборах оголошень. Такий підхід допоможе віднайти оптимальний набір ключових слів та сформувати пропозицію, яка приверне увагу споживача навіть в несезон.
Ретаргетинг та ремаркетинг. Період міжсезоння — чудовий час для налагодження взаємодії з аудиторією, підвищення її лояльності до бренду. Можна спробувати зовсім інші цілі рекламної кампанії та пропрацювати контентне наповнення сайту. Відвідувачі, які отримують на сторінці корисну інформацію, з більшою ймовірністю повернуться згодом за товаром саме в цей магазин. Налаштування реклами на «теплу» аудиторію, яка вже знайома з компанією, дозволяє отримати високий рівень зворотного зв'язку.
Отож, контекстну рекламу в несезон використовувати не просто варто, а життєво необхідно. Вона дозволяє:
- залишатися в полі зору споживачів і утримувати конкурентні позиції на ринку;
- не потребує додаткових вкладень, оскільки сума витрачених коштів прямо пропорційно залежить від переходів за рекламою;
- дозволяє підготувати грунт для вдалого старту кампаній у пік продажів.
0 comments