Ринок електронної комерції росте шаленими темпами, тому виведення власного бізнесу на онлайн-платформи – ефективний спосіб збільшення прибутків компанії. Внаслідок чого це відбувається? Ваші товари позбавлені прив’язки до геолокації, зростають охоплення зацікавленої аудиторії, досягається впізнаваність бренду.
В Україні відбувається щорічне збільшення оборотів в e-commerce ніші на 50-60%. Лояльність населення до покупок в інтернеті зростає, а тому створення ресурсу для онлайн-просування свого продукту є економічно виправданим кроком.
Рішення створити інтернет-платформу для реалізації товарів прийнято. І тут починаються перші вагання: який тип онлайн-магазину обрати для продажів? Маркетплейс чи лендінг-пейдж? Що допоможе вам отримати максимум прибутку?
У цьому питанні немає однозначної відповіді. Все залежить і від ніші, в якій ви працюєте, і від коштів, які ви готові вкладати, і від цілей та перспектив, на які ви орієнтуєтеся. Для того, щоб ви змогли обрати оптимальний для себе варіант, давайте розберімося з особливостями функціонування кожного з цих типів майданчиків.
Маркетплейси – платформи з готовим трафіком.
Що таке маркетплейс? Це онлайн-ресурс, який збирає товари різних продавців для реалізації. Кожен з подібних існуючих майданчиків має свої особливості і правила функціонування, проте головна схема у всіх схожа.
Продавець реєструється на маркетплейсі, завантажує на сайт власні товари з фото, описами та ціною, споживач заходить на платформу і серед безлічі пропозицій від різних брендів знаходить саме той товар, який йому потрібен. Простими словами, маркетплейс є своєрідною ринковою площею для зустрічі покупця та продавця. При цьому першому доведеться заплатити за «оренду» торгового місця, за рекламу власного продукту посередником, а також певний відсоток від отриманого прибутку. Співвідношення цих витрат може відрізнятися в залежності від обраної платформи, а також від вашої маркетингової стратегії.
Переваги використання маркетплейсів для реалізації продукції:
- Наявність потужної клієнтської бази. Якщо ви знаходитесь на початкових етапах розвитку онлайн-бізнесу, можуть виникнути труднощі з нарощуванням зацікавленої аудиторії. Відвідувачі маркетплейсу – лояльні користувачі, які з більшою ймовірністю здійснять покупку.
- Оперування значним ресурсом для просування майданчику, реклами товарів. Сайти-початківці не мають достатнього бюджету для конкурування з такими акулами онлайн-торгівлі.
- Налагоджена схема взаємодії з клієнтом. Чітка робота служби підтримки, зручний і зрозумілий алгоритм оформлення замовлення та оплати покупок, налагоджена співпраця з різними поштовими операторами дозволяє оперативно реагувати на запити клієнтів. Відпрацювання усіх цих деталей забере трохи часу при запуску інтернет-магазину з нуля.
Для багатьох компаній ці чинники стають вирішальними при виборі маркетплейсу в якості майданчику для торгівлі своїм продуктом. Вони дають можливість зайти на ринок з мінімальними затратами. Проте слід брати до уваги й певні обставини, які обмежуватимуть ваші можливості росту як окремого впізнаваного бренду. Так, маркет-плейс – це платформа, де збирається безліч продавців зі схожим товаром. Навіть, якщо цього разу покупець зробить вибір на вашу користь, він навряд чи запам’ятає вас. Тому говорити про допродажі чи ремаркетинг на маркетплейсі буде недоцільним. Окрім того, усі відносини на майданчику регулюються чіткими договірними умовами. Ви не матиме можливості відступати від правил роботи на маркетплейсі, застосовувати власні стратегії, а також віддаватимете власнику платформи частину свого прибутку.
Лендінг – вузькопрофільне просування.
Давайте з’ясуємо що таке лендінг і чим він відрізняється від звичайного інтернет-магазину? По суті, це сайт-продажник, уся інформація якого вміщена на одній сторінці. Ви навряд чи зможете наповнити його великою кількістю товарів, а от просування найпопулярнішого продукту (чи категорії однотипних продуктів) може бути цілком успішним. Такі сайти не мають додаткових сторінок «Про компанію», «Головна», «Доставка та оплата» абощо. Їх завдання привернути та втримати увагу потенційного клієнта, домогтися від нього цільової дії тут і зараз.
Плюси використання лендінгів у сфері торгівлі:
- Цілеспрямоване пропрацювання «болей» та заперечень клієнта, пропонування йому вирішення наявних завдань. Усі односторінкові сайти мають схожу структуру. Є чітко окреслена проблема, є пропозиція шляху її вирішення, є зняття сумнівів за рахунок репутаційних та соціальних доказів (винагороди, досягнення компанії, відгуки та досвід клієнтів), є заклик до дії (кнопка «Придбати», «Залишити заявку», «Дізнатися більше» тощо).
- Відсутність відволікаючих факторів. Відсутність додаткових сторінок знімає загрозу того, що користувач почне блукати сайтом і його інтерес до продукту може охолонути.
- Впізнаваність бренду. Оформлення та дизайн лендінгу слід виконувати у корпоративній кольоровій гамі. Це дозволить закріпити у клієнта асоціативні зв’язки між придбаним продуктом та вашою компанією. В такому випадку зростає ймовірність, що покупець повернеться ще.
- Можливість використання аналітичних сервісів та схем. Ви зможете відстежувати інтереси та поведінку відвідувачів сайту, формувати власну клієнтську базу. Володіння цими даними дозволяє прогрівати аудиторію, налаштовувати розсилки, оптимізувати роботу маркетингових інструментів та сервісів.
Створення лендінгу для просування свого продукту може бути вигідним для компаній з однотипними товарами чи з обмеженим асортиментом продукції. В інакшому випадку доведеться створювати декілька лендінгів окремо для кожної позиції. Реалізація товарів чи послуг в такий спосіб вимагає постійного контролю та своєчасного реагування з боку власника та/або команди оптимізаторів, маркетологів. Це відповідно пов’язано з витратами на оплату функціонування аналітичних сервісів, роботи сео-спеціалістів, програмістів, таргетологів.
Якщо ви вирішили заходити на онлайн-ринок зі своїми товарами, лише вам вирішувати який метод реалізації обрати. Кожен із них має як переваги, так і певні нюанси. Для того, щоб дослідити вашу нішу, її можливості і популярність вашого продукту, достатньо буде реєстрації на маркетплейсі та завантаження на майданчик товарів компанії. Коли ви зрозумієте які позиції викликають в покупця найбільше зацікавлення – сміливо створюйте лендінги, просувайте власний бренд, знайомте користувача з власними фішками та особливостями.
Заради справедливості варто зазначити, що компаніям, вектор яких все ж направлений на довготривалу перспективу у своїй ніші, не слід відмовлятися від створення і розвитку повноцінного інтернет-магазину. Поступово аудиторія почне впізнавати вас та ваш продукт, а повноцінний сайт дозволить застосовувати для розвитку усі існуючі маркетингові інструменти.
0 comments