• Пн-Пт – з 09:00 до 17:30
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний
Контактний номер телефону
(0800) 35-07-77

SMM стратегія. Що варто знати? Та чому потрібно час від часу її змінювати?

Значну частину свого вільного часу людина проводить у соціальних мережах, відповідно такі платформи є ефективним маркетинговим інструментом для зміцнення іміджу бренду, залучення нових клієнтів, підвищення лояльності аудиторії. Просування в соціальних мережах — процес, який зі звичних рекламних кампаній переріс у тісну двосторонню взаємодію між брендом та споживачем. Завдяки такому процесу компанії вдається краще зрозуміти свого клієнта, вчасно закрити його «болі», заслужити його довіру.

Спостерігаючи за успіхами конкурентів, компанії часто поспіхом реєструють у соціальних мережах власні профілі та хаотично наповнюють їх картинками та здавалося б цікавими постами. І тут приходить розчарування. Бо така діяльність рідко дає очікуваний результат. Звісно, методом проб та помилок згодом вдасться вибудувати сякий-такий алгоритм взаємодії з підписниками. Проте чи варто даремно витрачати час та кошти? Будь-які кроки повинні здійснюватися з певною метою і за конкретним планом. SMM стратегія — детальна інструкція з онлайн просування бізнесу з чітко визначеними цілями, завданнями, показниками ефективності та часовими обмеженнями.

На що слід звернути увагу при складанні стратегії просування в соціальних мережах?

Будь-яке планування починається з визначення цілей. При цьому цілі повинні бути конкретними і по можливості вимірюваними:

  • збільшення підписників профілю до N-ї кількості або на Х кожного місяця;

  • збільшення трафіку на сайт компанії (не менше N переходів на сторінку щоденно);
  • зміцнення довіри до бренду (повторні продажі уже діючим клієнтам);
  • підвищення лояльності та активності аудиторії (зростання показників ROI та ER);
  • збільшення прямих продажів (зростання середнього чека до Х грн за Y тижнів/місяців).

Цей список можна продовжувати, для конкретної ситуації вони будуть різними. Проте саме кінцева мета смм просування задає його вектор.

Наступним етапом планування є попередній аналіз. Аналізувати потрібно все — від наявних ресурсів, до власних позицій на ринку та діяльності конкурентів. Маркетологи використовують метод SWOT аналізу як щодо стану власних справ, так і щодо позицій інших гравців ринку. Цей спосіб дозволяє комплексно вивчити слабкі та сильні сторони компанії, а також виявити її потенціал та можливі загрози.

Вивчення конкурентів допомагає не тільки виявити прогалини у їх діяльності, а й скористатися їх досвідом. Спеціальні сервіси допоможуть з'ясувати в який спосіб просуваються компанії, які інструменти допомагають отримати найкращу віддачу, на що та в який спосіб реагують користувачі.

Третім кроком smm планування є дослідження портрету своєї цільової аудиторії. В глобальному розумінні він передбачає визначення:

  • віку та статі;

  • географічного розміщення;

  • сімейного стану;

  • соціального статусу та рівня доходів;

  • освіти.

Однак кожну з цих характеристик можна деталізувати, вивчати інтереси потенційного клієнта, спосіб життя, захоплення, життєві цінності та соціальну позицію.

Маркетинг в соціальних мережах повинен ґрунтуватися на вивченні потреб та болей цільової аудиторії. Розуміння того, що саме очікує клієнт від вашого продукту, вирішення якої саме проблеми він шукає та що зупиняє його на шляху до продукту допоможе правильно презентувати компанію та товар. Отримати необхідну інформацію можна на тематичних форумах та сайтах для відгуків, серед реакції та коментарів користувачів у схожих профілях, шляхом опитування працівників компанії та анкетування власних клієнтів.

Після ретельного попереднього аналізу починається етап безпосереднього формування смм стратегії. Сюди входить складання контент плану, підготовка візуалу, вибір методів просування, визначення бюджету.

Наповнення профілю контентом напряму пов'язане з цілями просування та портретом аудиторії. Контент буває:

  • інформаційним;
  • репутаційним;
  • іміджевим;
  • рекламним;
  • розважальним.

Інформаційний контент — корисні публікації з інструкціями, рекомендаціями, лайфхаками, а також історіями життя та розвитку бренду.

Репутаційний — дописи, що транслюють рівень сервісу, зміцнюють довіру до компанії. Найчастіше для таких цілей використовують відгуки клієнтів, а також сповіщення про досягнення бізнесу, нагороди, здобутки.

Іміджевий контент — до цього типу наповнення слід віднести інтерв'ю з експертами у сфері або з працівниками компанії, дописи про участь у соціальних заходах та розкриття позиціювання та цінностей бренду загалом.

Рекламний контент — публікації, що містять прямий заклик до дії, демонструють вигоди пропозиції та пропонують придбати продукт.

Розважальний — ігри, конкурси, розіграші, меми, цікаві історії та кумедні відео, адаптовані до тематики блогу.

Усі типи дописів в тих чи інших пропорціях потрібно поєднувати між собою. Якими б корисними та повчальними не були публікації, та соцмережі все ж є розважальними платформами. Одноманітні серйозні дописи можуть невдовзі наскучити, тому вкраплення легкого доречного гумору зможуть їх урізноманітнити. З цього ж погляду розглядаємо й рекламний контент. Виключно інформаційне наповнення профілю спонукає сприймати його як експертний блог, а рекламні пости допомагають користувачу зрозуміти чого чекає від нього компанія, стимулює здійснити покупку. Необхідною умовою складання контент-плану є визначення чіткого графіка виходу публікацій.

Окрім планування контенту смм стратегія передбачає також вибір тональності спілкування з аудиторією (tone of voice), тактики опрацювання негативу, розставлення пріоритетів щодо методів просування. Приміром, якщо для одних видів діяльності кращі результати може дати таргетована реклама (сфера В2В, експертні блоги), то для інших «вистрелить» співпраця з блогерами (магазини одягу, аксесуарів, товарів широкого вжитку, побутові послуги тощо).

Навіть якщо стратегія просування у соцмережах уже сформована, визначено відповідальних осіб за її здійснення на кожному з етапів, проте робота маркетологів на цьому не закінчується. Обов'язковою складовою успіху є аналіз отриманих проміжних результатів. Для цього існують спеціальні сервіси, які допомагають зрозуміти поведінку аудиторії, виявити категорії контенту, які отримали найменший відгук. Також потрібно аналізувати рекламні кампанії: реклама у яких інфлюенсерів сприйнялася аудиторією краще, який формат є ефективнішим, які рекламні креативи привабливішими.

 

Для чого потрібно змінювати SMM стратегію?

Саме постійний аналіз стратегії просування допомагає уникнути невиправданого «зливання» бюджету. Неефективні інструменти можна вчасно замінити на більш дієві, рекламні кампанії оптимізувати.

Слід пам'ятати й про те, що принцип роботи алгоритму соцмережі теж постійно оновлюється. Змінюються тренди, з'являються нові інструменти. Як приклад розглянемо появу функції Reels в Instagram. Відеоролики цього формату частіше пропонуються не лише підписникам сторінки, а й іншим користувачам. Відповідно такий контент значно збільшує охоплення. То чи варто гребувати ним лише з тієї причини, що він не включений до стратегії просування поточного року. Або ж прискіпливіший аналіз соцмережею поведінки користувачів. Нині Інстаграм може покарати за підозрілу активність, і за неякісний контент, і за його зміст. Це спонукає також переглянути перелік інструментів, які застосовуються для просування бізнесу в соцмережі.

Значний вплив на соцмережі має й зміна навколишнього середовища. Пандемія коронавірусу у 2020-2021 роках стала яскравим тому прикладом. Користувачі стали більше часу проводити онлайн, шукати на платформах не лише розваг, а відповідей на свої запитання чи розв'язання проблем. Інтернет-продажі в цей період також почали зростати.

В процесі просування можуть переглядатися й цілі компанії, додаватися нові завдання. SMM стратегія — складова діяльності, яка потребує постійного контролю та оптимізації. Вона повинна бути гнучкою і дозволяти вчасно реагувати на внутрішні зміни в компанії та зовнішні зміни (функціонування соцмереж, економічні кризи тощо).

Онлайн
Ми використовуємо Cookies, щоб користуватись сайтом було зручніше.