2020 рік став визначальним для багатьох сфер існування людства, в тому числі і для сфери бізнесу. Як масштабним брендам, так і локальним місцевим компаніям довелося активізувати роботу в онлайн режимі, щоб донести свій продукт до потенційного клієнта в умовах обмежень та локдаунів. Водночас і споживач змінив свою поведінку в мережі, що сформувало вектор, за яким рухатиметься інтернет-маркетинг в 2021 році. Користувач став мудрішим, вибірковішим та вимогливішим до інформації, яку йому пропонують. Чотири фундаментальні основи, з яких формуватимуться нові тренди в маркетингових стратегіях найближчих років – нативність, персоналізація, клієнтоорієнтованість, автоматизація. Вони стануть визначальним моментом у розподілі рекламних бюджетів між каналами, прийомами та інструментами digital-маркетингу.
Його величність контент
Яскрава картинка та цікава інтернет реклама стали лише частиною просування. Їх вже замало, щоб втримати увагу потенційного клієнта. Серед масивів інформації, яку пропонують онлайн сервіси, він шукає максимально корисний експертний контент.
В топі маркетингових інструментів знаходитиметься відеоконтент. При цьому тренди тік ток, інстаграм історій залишили свій відбиток на вподобаннях користувачів. Найкраще сприйматимуться нетривалі ролики до 1 хвилини. Більше того, активне використання смартфонів як для здійснення онлайн-покупок, так і для роботи чи навчання, змістило акценти і у виборі формату відео. Чи то таргетована реклама, чи просто інформаційний контент – ролики вертикального формату мають кращий відгук в аудиторії.
Доповнена реальність
Цифрові технології подарували бізнесу безліч інструментів для приваблення нових покупців. Приміром IKEA уже оцінили можливості використання AR-технологій, застосувавши у своїй діяльності цікавий маркетинговий хід. Тепер за допомогою спеціального додатка клієнт може в режимі реального часу оцінити як виглядатиме той чи інший предмет інтер'єру безпосередньо у його кімнаті. Схожі способи застосовують деякі магазини одягу та взуття, що пропонують покупцям онлайн примірку товару.
Соціальні мережі
Фейсбук, Інстаграм уже давно перестали бути просто додатками для розваг та спілкування. Вони переросли в повноцінні бізнес платформи зі своїми інструментами та правилами. Таргетингова реклама в соцмережах – спосіб налаштування взаємодії з тією аудиторією, яка потенційно може бути зацікавлена продуктом. Рекламний кабінет дозволяє відстежувати кампанії, проводити тестування, здійснювати аналітику і відповідно ефективно розподіляти бюджет. Інстаграм реклама та реклама на facebook мають декілька форматів. Кожен бізнес може обрати варіант, який буде найбільш ефективним з огляду на його вид діяльності.
Для активного просування товарів та послуг у 2021 році активно використовуватимуться тік ток тренди. Хоча додаток доволі молодий, проте він став найбільш скачуваним останнього року. Його аудиторія дорослішає, платоспроможність потенційного клієнта зростає. Формат презентації інтернет послуги, товару, мобільного додатка чи будь-якого іншого продукту – легкий, динамічний та ненав'язливий. Така манера сприяє росту прихильності до бренду, при цьому ціна такої реклами нижча, аніж в інших соцмережах.
Інфлюенс маркетинг
Нативна реклама в соціальних мережах формує у споживача лояльне ставлення до продукту. Колаборації з лідерами думок, запрошення відомих особистостей виступити у ролі амбасадорів того чи іншого бренду – теж дієвий маркетинговий інструмент. Ефективна реклама у блогерів досягається шляхом взаємодії з уже теплою аудиторією. Підписник довіряє своєму кумиру, прагне наслідувати його, а тому охоче прислуховується до його рекомендацій.
У 2021 році спостерігатиметься цікавий тренд на розміщення реклами у мікроблогерів. У профілів з кількістю підписників до 50 тис. більш жива та активна аудиторія. Саме тому співпраця з ними відрізняється кращим відгуком та вищою конверсією.
Голосовий та візуальний пошук
Якісна контекстна реклама спрямована на те, аби сайт компанії з'являвся у перших рядках пошукової видачі. Маркетологи використовують для цього усі можливі сео-інструменти. Проте розвиток технологій змушую переглядати їх та адаптувати до нових умов. За статистикою 60% користувачів інтернет хоча б раз користувалися голосовим пошуком, а приблизно 20% час від часу здійснюють замовлення за допомогою голосових помічників.
Google пішов далі і розробив технологію візуального пошуку Google Lens. Щоб знайти потрібний чи схожий товар тепер достатньо його зображення. За допомогою візуального пошуку можуть бути пов'язані стратегії онлайн просування та зовнішня реклама. Приміром, наводячи камеру телефону на візитку компанії чи банер, можна здійснювати її пошук в інтернеті, зберігати потрібні контакти. Застосування цього інструменту у власних маркетингових стратегіях дозволить бізнесу виділитися серед конкурентів.
Чат-боти
Використання чат-ботів для забезпечення цілодобового зв'язку з клієнтами лише набиратиме обертів у 2021 році. Автоматизовані системи дозволяють будувати діалог з користувачем, оперативно давати відповіді на найпоширеніші запитання, бути на зв'язку 24/7. Звісно, не слід недооцінювати живого спілкування, оскільки без нього неможливе вирішення нетипових ситуацій, проте заміна великого штату консультантів чат-ботами дозволить оптимізувати бюджет компанії.
Штучний інтелект та машинне навчання
Big Data та Machine Learning – технології, які дають змогу ефективніше оптимізувати маркетингові кампанії, аніж ручне налаштування процесів. Таргетована реклама в соціальних мережах побудована на сегментації аудиторій за демографічною, віковою, географічною ознаками, інтересами тощо. Ручні налаштування вимагають великих часових затрат і не завжди можуть давати очікуваний результат, оскільки потребують довгого глибинного аналізу великих об'ємів даних.
Big Data передбачає збір та зберігання великих масивів інформації, у той час, як Machine Learning за допомогою спеціальних алгоритмів аналізує ці дані, моделює поведінку користувачів, формує оптимальні пропозиції для конкретного клієнта. Реклама магазину одягу, товарів для дому чи сфери послуг із застосуванням можливостей штучного інтелекту є персоналізованою точковою взаємодією з гарячим клієнтом.
Аудіореклама
В епоху активного ритму життя та тотальної нестачі часу на все цінується можливість ефективного використання кожної вільної хвилини. Популярними стали аудіокниги, аудіоуроки та курси, підкасти, адже їх можна прослуховувати без відриву від основного заняття (в автомобілі, під час бігу чи фітнес тренувань, приготування їжі чи прибирання). Реклама інтернет-магазину або сервісу послуг в аудіоформаті – можливість взаємодії зі споживачем в невимушених комфортних для нього обставинах.
Стріми та прямі трансляції (live-трансляції)
Не завжди красиве відретушоване фото, креативна таргетована реклама інстаграм стають вирішальними при здійсненні покупки. Користувач може зайти на сайт, підписатися на акаунт і довго спостерігати за брендом. Довіра формується з часом, а трансляція закулісся роботи компанії тільки її зміцнює. Прямі трансляції з конференцій, зустрічей, виставок, зустрічі з підписниками, відео з процесу виробництва чи цікаві способи використання продукції, досвід інших споживачів – це все інструменти налагодження контакту з аудиторією.
Омніакальність
Оскільки сучасний маркетинг у своєму арсеналі має безліч різних інструментів, тренд 2021 року – поєднання усіх каналів зв'язків зі споживачем між собою. Спеціальні системи дозволяють збирати, об'єднувати інформацію з різних джерел в єдину базу. Дані про реакції та поведінку аудиторії, що їх дає банерна реклама в інтернеті, реклама інстаграм, таргетинг і співпраця з інфлюенсерами, використовуються для подальшої побудови та оптимізації маркетингових стратегій. Окрім того, можливість обирати серед декількох каналів комунікації з компанією сприяє росту прихильності споживача до бренду.
0 comments