• Пн-Пт – з 09:00 до 18:00
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний

Тренди-2021 в SMM і Digital

2019-2020 роки стали ерою буму в онлайн торгівлі. Стимулом для активної експлуатації інтернет-ресурсів у просуванні бренду та його продукту стала пандемія та загальносвітовий локдаун. Однак тенденції спостерігалися давно і популярність онлайн ринку зросла б так чи інакше.

Слід розуміти, що активний перехід великих та малих компаній в онлайн спричинив і ріст конкуренції між ними. Тепер необхідно активно взаємодіяти зі споживачем, розуміти його, бачити нові можливості і першими впроваджувати нові smm тренди digital маркетингу, аби бути на крок попереду.

 

Відеоконтент

Функція Stories в Instagram спочатку тестувалася, як додатковий розважальний модуль в додатку для обміну 15-секундними роликами з життя. Проте формат швидко завоював популярність у користувачів і тепер викликає більше зацікавлення, аніж картинки та дописи. Власники соцмережі вчасно це зрозуміли і поступово розширювали можливості Stories. Різноманітні наліпки, гіфки, опитування, фільтри та маски, запуск таргетованої реклами на плейсмент – лише частина доступних функцій. Розробники пішли далі й впровадили функції IGTV та Reels, а в 2021 році взагалі оголосили про відхід мережі від картинок, тексту та спрямування вектору на відеоформат.

Стрімко в життя користувачів соцмереж у 2019-2020 роках увірвався TikTok. Якщо раніше експерти розглядали його як розважальний додаток покоління Z, то тепер очевидно, що мілленіали становлять значну частку тіктокерів. Платоспроможність аудиторії вже не викликає запитань. Соцмережа має власний рекламний кабінет і вже тестує його запуск в Україні.

Контент у форматі відео засвоюється людиною значно ефективніше, аніж графічна чи текстова інформація. Бізнесу, який прагне активно просувати свій продукт онлайн та впроваджувати актуальні тренди в цифровому маркетингу, варто звернути увагу на такий формат спілкування зі споживачем. В сторіс Інстаграм варто знайомити аудиторію з життям бренду, історією його створення, залаштунками виробництва. В усіх соцмережах на відмінно заходять ролики з лайфхаками, порадами чи навіть факапами. Не варто нехтувати відеоконтентом і на сайті компанії. Огляди товару, демонстрація послуги дозволяють споживачеві краще познайомитися з продуктом.

 

Таргет та реклама в блогерів – мікроінфлюенсерів

Накрутки лайків та підписників, гівевеї, сірі методи просування потроху відходять у небуття. Аби зібрати навколо себе цільову лояльну аудиторію, варто акцентувати увагу на таргетованій рекламі та колабораціях з блогерами.


Фото: https://ag.marketing/reklama-u-blogeriv/

Налаштування рекламних кабінетів дозволяють чітко промалювати портрет потенційного клієнта і взаємодіяти прицільно з тими споживачами, яким буде цікавим продукт. Максимального ефекту від рекламних кампаній можна досягти, сегментуючи аудиторію і пропонуючи кожній групі ті креативи і заклики, які сприймаються нею найкраще. Постійний аналіз та тестування наборів оголошень дозволяє вчасно оптимізувати кампанію.

Ефективним способом знайомства потенційного споживача з продуктом є реклама у блогерів. Слід зауважити, що тренди smm 2021 спрямовують компанії не на колаборації з мільйонниками, а на взаємодію з мікро- і навіть нано-інфлюенсерами. Пояснення доволі просте – навколо невеликих вузько направлених профілів збирається більш лояльна та активна аудиторія. Головне правило – пошук свого інфлюенсера зі схожими інтересами, цінностями, принципами і навіть манерою спілкування з підписниками.

 

Натуральність та чесність

Час ідеальної ідеальності вже минув. «Вилизаними» однотипними стрічками вже нікого не здивуєш. Користувач прагне бачити справжнє життя бренду – як його перемоги та досягнення, так і невдачі. При грамотному маркетинговому підході власні слабкі сторони можна легко перетворити у переваги. «Так, наш продукт недешевий. Все тому, що якісна сировина і праця кваліфікованого досвідченого персоналу не може коштувати дешево», «У наших товарів невеликий термін зберігання, бо процес виробництва передбачає використання мінімуму консервантів».

Не потрібно боятися взаємодіяти з хейтерами та незадоволеними клієнтами. Це характеризує компанію як відкриту до спілкування та вирішення непорозумінь. Слід розібратися в першопричинах проблеми, спробувати толерантно донести власну точку зору, запропонувати ймовірні альтернативні варіанти. Відкритість та чесність – це шлях до завоювання довіри клієнта.

 

Персоналізація

Перш ніж шукати шляхи взаємодії з потенційним клієнтом, слід уважно вивчити та проаналізувати його портрет. Якщо коло аудиторії надто широке – сегментуйте його. Користувачів можна розділяти за гендерною, віковою, географічною ознаками, за інтересами та соціальним статусом. Маючи розуміння поведінкових реакцій клієнта, один і той самий продукт можна пропонувати різним групам по-різному (акцентуючи увагу на тих чи інших його особливостях, використовуючи різний стиль спілкування). Такий підхід дозволяє домогтися максимальної конверсійності від маркетингових кампаній.

Збір інформації про покупців, аналіз їх поведінки допомагає й при побудові воронки продажів. Погодьтеся, з більшою ймовірністю ви відгукнетеся на розсилку «Доброго дня, Олено! Ми помітили, що ви любите подорожувати, тому хочемо вам подарувати купон на знижку для придбання рюкзака з нової колекції», ніж «Доброго дня! Даруємо вам купон на знижку на придбання рюкзака з нової колекції». Тренди діджитал маркетингу 2021 – зміщення акцентів на індивідуалізацію взаємодії з клієнтом.

 

Користувацький контент UGC (User Generated Content)

Чим активнішою є взаємодія користувачів з контентом (лайки та коментарі, репости, збереження) – тим вищими будуть охоплення, а відповідно тим більша кількість користувачів соцмереж зможуть познайомитися з брендом. Проте значно ефективнішою стає взаємодія з аудиторією, якщо такий контент створюють самі споживачі. То можуть бути відгуки про продукт, відеоогляди товарів, нові лайфхаки чи способи використання продукту. Такий контент сприяє росту репутації компанії, зміцнює довіру до неї.


Не обов'язково чекати доки хтось із задоволених клієнтів поділиться власним досвідом. Варто стимулювати аудиторію до створення користувацького контенту. Додаткова знижка на продукт для того, хто опублікує найцікавіший варіант використання продукту, бонус на наступну покупку для тих, хто відмітить бренд у публікації чи сторіс – варіанти такого впливу на користувачів. Помічали, що в деяких закладах пропонують безплатну чашку кави чи склянку якогось напою за чекін в точці обслуговування? Це теж вид користувацького контенту.

 

Штучний інтелект та доповнена реальність

Клієнт прагне комфорту. Швидке та якісне обслуговування – козир будь-якого бренду. Саме тому пріоритетом в просуванні продукту повинно бути максимальне спрощення шляху користувача від знайомства до здійснення покупки. Digital тренди 2021 пропонують звернути увагу на можливості штучного інтелекту.

Значна частина користувачів інтернет уже використовують голосовий пошук у своєму житті. Під час налаштування контекстної реклами слід подбати про налаштування видачі сайту чи інтернет-магазину за голосовим пошуком. Ще одним хорошим інструментом є чат-боти. Не завжди існує можливість надання швидкої відповіді на запит користувача (нічна пора, брак консультантів). Клієнт очікує, і повільне обслуговування може змусити його назавжди залишити сторінку. Чат-боти здатні замінити людину в таких випадках. Швидкі відповіді на найпоширеніші запитання, повідомлення про прийняття заявки і її опрацювання найближчим часом – це можливість втримати користувача на зв'язку.

Якість обслуговування підвищують також продукти доповненої реальності. Приміром, магазин Lamoda дає клієнтам можливість приміряти взуття онлайн, варто тільки обрати потрібну модель і навести камеру смартфону на свою ногу. В такий самий спосіб можна подивитися як виглядатимуть у кімнаті ті чи інші меблі, шпалери тощо.

 

Цінності бренду

Аудиторію цікавить не лише ціна та цінність продукту, а й соціальна позиція, яку транслює бренд. Все більша частина населення виступає за усвідомлене споживання, збереження довкілля, соціалізацію людей з особливими потребами. 


Очевидно, що більшою прихильністю у таких користувачів користуватимуться компанії, що підтримують схожі ідеї. Саме тому брендам варто акцентуватися не лише на якості продукції, а й на формуванні чіткої соціальної позиції.

Онлайн