• Пн-Пт – з 09:00 до 18:00
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний

Вплив кризи на бізнес у 2021 році

2020 рік став переломним для багатьох сфер економіки. Багатьом компаніям складно адаптуватися до нових умов існування, адже звичні бізнес-моделі не змогли функціонувати належним чином. З'ясуймо, як пандемія вплинула на бізнес, та що допоможе великим та малим підприємствам втриматися на плаву.

 

Вплив коронавірусу на комерцію

Найбільш шоковим періодом для компаній стало перше півріччя 2020 року. Ще мало зрозуміло з чим зіткнулося людство, як буде поводитись споживач, як слід змістити вектор діяльності бізнесу? Масові карантинні обмеження змусили людей залишатися дома, тим самим завдали відчутного удару по сферах обслуговування, а особливо по ресторанному бізнесу, туристичному, розважально-культурному. Різко знизився рівень доходів «рітейлерів», що спричинено скороченням виробництв та перебоями в ланцюгах постачання.

Однак не увесь бізнес під час пандемії зазнав краху. Товари та послуги певних ніш стали доволі популярними, як от фармацевтика, товари першої необхідності, розважальні онлайн-ресурси, онлайн-маркети тощо.

Коли перша хвиля паніки спала, стало очевидним, що компаніям слід переглядати власні стратегії та зміщувати акценти, аби втримати власну активність на достатньому рівні. Якщо навчитися діставати вигоду з обставин, що склалися, вдасться не лише зупинити спад економічних показників, а й навпаки ― створити умови для їх росту.

 

Економічна криза 2021. Як бізнесу мінімізувати її вплив?

Цифровізація. Впровадження технологій і до того ефективним методом модернізації бізнесу, світова пандемія лише посилила цю тенденцію. Компаніям слід проаналізувати свою діяльність, щоб з'ясувати на яких саме етапах вони можуть застосувати переваги технологій для інтеграції їх у власні виробничі процеси. Ознаки успішної цифровізації можна віднайти в компаніях різного роду: від світових трейдерів до юридичних компаній та інтернет-магазинів. Технології дозволяють не лише створювати єдині бази даних та цифрові канали зв'язку, що безсумнівно скорочує часові затрати на пошук та обробку певної інформації. Сьогодні компанії мають можливість повністю автоматизувати окремі етапи роботи, обмінюватися електронними документами та накладати на них цифрові підписи, налагоджувати систему розрахунків з використанням платіжних систем. Такий підхід не тільки в рази збільшує швидкість взаємодії між учасниками бізнес-процесів, а й мінімізує необхідність фізичного контакту між ними.

Віддалена робота. Система облаштування робочих місць співробітників після пандемії вже не лишиться такою, як була раніше. Як управлінська ланка компаній, так і працівники належним чином оцінили можливості віддаленої роботи. Підприємства, яким свого часу довелося частину штату перевести на «роботу вдома» підтверджують, що такий підхід жодним чином не вплинув на продуктивність праці та мотивацію працівників. З використанням цифрових технологій вдається зберегти якість та оперативність виконання завдань, адже віддалене робоче місце вже не є локальним, а стає частиною хмарної корпоративної сітки. Технології дозволяють проведення онлайн-зустрічей в реальному часі, організацію спільного доступу до баз даних, документів, календарів тощо.

Турбота про співробітників. Для тих працівників, переведення яких на віддалений режим роботи неможливе, слід створити належні умови праці. Сюди входить і забезпечення засобами гігієни та дезінфекції, і своєчасна санітарна обробка приміщень, термометрія працівників, тестування їх на COVID-19 та вакцинація персоналу. Відсутність належного контролю за умовами праці може стати причиною спаду продуктивності співробітників, хвороб, а відповідно й порушень в робочому процесі.

Кваліфікація кадрів. Необхідність адаптації до нових умов праці стала причиною появи нових вимог до персоналу. Значно більше стали цінуватися кадри, що мають навички роботи з комп'ютерними системами, розуміння принципів функціонування цифрових технологій, володіють гнучкістю та адаптивністю до нових процесів, здатні знаходити нові нетривіальні способи вирішення завдань. Але слід розуміти, що звільнення наявного персоналу і підбір нового ― процес непередбачуваний, а відповідно може спричинити перебої в роботі підприємства. Новим працівникам все ж знадобиться час для ознайомлення з політикою компанії, її бізнес-моделлю, внутрішніми процесами. Раціональним вирішенням ситуації стануть навчання і підвищення кваліфікації наявних співробітників.

Турбота про клієнтів. Коронавірус та самоізоляція значною мірою вплинули на потреби та поведінку споживача. Виграє той бізнес, якому вдасться оперативно відреагувати та адаптуватися до нових моделей. Серед каналів збуту пріоритетними стають онлайн-майданчики. Проте й тут не все так просто. Клієнт віддає перевагу тому, в якому найпростіші, найзрозуміліші та найдоступніші форми замовлення, доставлення та оплати товарів або послуг. В період карантину доцільно подбати про співпрацю з такими поштовими сервісами, які здійснюють кур'єрське доставлення замовлення «до дверей». Також роботу з покупками значно полегшить інтеграція на сайті цифрових платіжних систем. Можливостей поліпшення сервісу обслуговування безліч, від вдосконалення роботи контакт-сервісів, до збільшення терміну повернення чи обміну товарів. Слід здійснювати постійний аналіз шляху покупця, щоб розуміти зміни в його настроях і потребах, мати змогу вчасно запропонувати потрібну послугу, розглянути необхідність розширення продуктової лінійки.

Ланцюжки поставок. Більшість компаній роками працювала з перевіреною стабільною базою постачальників, нічого не змінюючи в процесах. Пандемія внесла свої корективи, почали з'являтися перебої в ланцюжках доставлення, пов'язані з митними оформленнями, тривалими перевірками, скороченнями виробництв, проблемами в логістиці, закриттям кордонів. Особливо відчутними такі збої стали для підприємств, чия діяльність значною мірою залежала від постачання з Китаю. Пандемія мусила власників бізнесу переглянути та оптимізувати свою базу постачальників. Щоб в критичний момент не доводилося терміново шукати нові джерела отримання товарів, обладнання чи сировини, варто постійно оновлювати чинні списки партнерів, розширювати їх. Варто звернути увагу на ймовірних партнерів зі свого регіону, що дозволить не тільки скоротити терміни постачання, а й полегшить процес переговорів, знизить логістичні витрати.

Бізнес ― це невпинний рух вперед, гнучкість і адаптивність до будь-яких умов. Так було завжди, тому не можна однозначно сказати, що пандемія вплинула негативно на бізнес-процеси. Певною мірою, вона стала стимулом для росту і пошуку нових можливостей.

Онлайн
Ми використовуємо Cookies, щоб користуватись сайтом було зручніше.