Побутує думка, що e-mail маркетинг це вже застарілий інструмент просування бренду. Проте чи варто його недооцінювати? Користувачі інтернет-ресурсів все ще активно підписуються на різного роду розсилки, а відповідно зацікавлені в них. Проблема полягає зовсім в іншому – особа може підписатися не лише на наш магазин, в день на її пошту надходить до 30 листів. Привернути увагу, зацікавити, змусити відкрити, а тим більше перейти за посиланням, вдається одиницям.
То чому листи одних брендів досягають високого рівня конверсійності, а email розсилка інших одразу потрапляє у «Спам»?
Принципи створення листів для акційних розсилок
Продуманість. Часто трапляються ситуації, коли бренд згадує про передсвяткові періоди або можливості сезонних розпродажів в останні дні. На швидку руку на колінах створюються сповіщення для клієнтів магазину, не перевіряється та не аналізується база підписників. Як наслідок – даремно витрачені кошти на роботу персоналу, послуги сервісних поштових служб. Готуватися до проведення акцій потрібно заздалегідь. Проналізувати попередні кампанії, з'ясувати критерії їх успішності, посилити слабкі сторони, знайти власну індивідуальну особливість, що допоможе виділитися серед конкурентів.
Прогрів аудиторії. Для цього маркетологи створюють цілі ланцюжки листів, які проводять клієнта по воронці продажів. Email маркетинг пропонує узагальнену структуру такого ланцюжка: анонс, сповіщення про початок акції, нагадування про завершення розпродажів. Звісно, його можна розширювати, додавати листи з нагадуванням про найпопулярніші товари, листи з закріпленими персональними бонусами, втішальні повідомлення після акційного періоду тощо. Найголовніше правило – постійно тримати контакт з клієнтом.
Перший контакт. Ще не відкриваючи лист, адресат бачить його тему та прехедер. Якщо більшість сповіщень потрапляють до кошика невідкритими, то виходить, що користувачів не зацікавила тема. Створення ефекту інтриги, що посилюється в прехедері, ефекту дефіциту чи соціального доказу – варіанти зацікавлення споживача.
Сегментація та персоналізація. Листи, адресовані для всіх, насправді не адресовані нікому. Слід розділяти аудиторію за інтересами, за гендерною ознакою, за геолокаціями, за характером поведінки на сайті. Збір бази підписників – відповідальний момент, який в майбутньому стане підґрунтям для налагодження взаємодії з клієнтами. У цьому процесі часто використовують випливаючі форми підписки на розсилки компанії. Не слід обмежуватися в запитах лише адресою електронної пошти. Додайте графи для вказання імені користувача, статі, віку, роду занять тощо.
Конкретика. Довжелезні тексти для розсилки навряд чи хтось захоче читати, особливо якщо це листи для В2В сегменту. Сучасна людина цінує свій час, а тому хоче одразу розуміти що їй пропонують, чому саме їй, яка вигода від цієї покупки. Не слід забувати про умови акції, термін її дії, контакти компанії, чіпляючий заклик до дії.
Оформлення. Користувач, що відкрив лист і зіткнувся з суцільним полотном тексту, найімовірніше закриє його назавжди. Відсутність акцентів, динаміки – шлях до провалля. Варто дотримуватися корпоративного стилю при оформленні акційних розсилок. Такий підхід забезпечить запам'ятовуваність пропозицій. Фахівці рекомендують розміщувати логотип компанії у верхньому лівому куті. Для активації переходу на сторінку сайту варто використовувати кнопку замість залінкованих фраз та закликів. Картинки та анімовані елементи допоможуть надати зверненню емоційного забарвлення.
Будь-які маркетингові стратегії повинні бути побудовані на ретельному аналізі. Лише тоді вони допоможуть досягти бажаного ефекту. Аналізуйте поведінку покупців на сайті, аналізуйте власну базу даних, не забувайте про тих, хто чомусь перестав контактувати з вами. Акції не обов'язково мусять бути приурочені до всезагальних свят. Можливо, декілька персоналізованих кампаній принесуть більше користі, аніж грандіозний передноворічний розпродаж. Приміром, для неактивних користувачів можна надіслати сповіщення наступного змісту: «Ми помітили, що ви давно не заходили до нас, тому пропонуємо вам промокод на придбання будь-якого товару до…». Магазин спортивних товарів може влаштувати акційний розпродаж, приурочений до міжнародного дня йоги, туризму, здоров'я чи до спортивної події (олімпіада, мундіаль тощо).
Проводьте спліт-тестування розсилок, слідкуйте за показниками статистики, експериментуйте та оптимізуйте – і результат не забариться.