• Пн-Пт – з 09:00 до 18:00
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний

Як вибрати спортивний товар для власного інтернет-магазину?

Започаткуванню будь-якого бізнесу передує детальний аналіз та вивчення нішевого ринку. Однією зі складових побудови маркетингової стратегії є грамотне формування асортименту магазину. Наповнення каталогу повинно відбуватися таким чином, щоб з його допомогою інтернет-магазин зміг повною мірою задовольнити потреби свого потенційного клієнта.

 

Етапи підбору товарної лінійки для спортивного магазину

  • Вивчення портрету покупця. Цей етап передбачає визначення поточних запитів аудиторії та потреб у перспективі. Для максимально точного визначення інтересів споживача роздрібна торгівля повинна враховувати не лише теперішні тенденції в спортивних вподобаннях населення, а й особливості географічного розміщення магазину, сезонність товарів, тренди у світі спортивної моди, платоспроможність аудиторії. Приміром, брендові спортивні костюми чоловічі чи жіночі будуть мати більший попит у мегаполісах, в той час, як споживач на периферійній території частіше обирає більш доступний продукт за нижчою ціною.
  • Вивчення конкурентів. При аналізі діяльності магазинів схожої спеціалізації слід вивчати їх цінову політику, маркетингову, характер пропозицій, а також відгуки покупців. Це допоможе віднайти сильні та слабкі сторони конкурентів, зрозуміти яких результатів можна очікувати від тієї чи іншої системи роботи, а також заздалегідь пропрацювати заперечення та болі клієнта.
  • Формування бази постачальників. Перед формуванням асортименту магазину слід уважно вивчити систему логістики у регіоні, відібрати виробників або дилерів, оптові закупки у яких можна здійснювати за оптимальними цінами. Адже можна знайти гуртового продавця з найнижчими ціновими пропозиціями, проте супутні витрати з доставлення, розмитнення, зберігання зрештою негативно вплинуть на маржу.
  • Визначення стартового капіталу. Наповнення каталогу магазину значною мірою залежить від фінансового стану продавця. Щоб купити спортивний костюм жіночий, дитячий або чоловічий від знаного бренду, доведеться вкластися значною сумою коштів, в той час, як організація торгівлі товарами місцевих виробників або за системою дропшипінг менш затратна на початкових стадіях становлення власної справи. Окрім того, такий підхід дає можливість шляхом експериментів визначити пріоритети цільової аудиторії.

Загалом, асортиментний ряд магазину залежатиме від обраної концепції бізнесу та цільової аудиторії. Бізнес може бути побудований на торгівлі унікальними ексклюзивними товарами (як то кросівки або фірмові спортивні костюми Nike, Adidas, Puma), спеціалізованою групою товарів (екіпірування та інвентар для окремих видів спорту) чи за принципом мас маркету, у якому можна придбати і дитячий спортивний костюм для дівчинки чи хлопчика для прогулянок, і професійне спорядження для окремих видів спорту, і аксесуари для фітнесу.

 

Можливі варіанти товарних груп для спортивного магазину

В залежності від обраної концепції наповнення інтернет-магазину може відбуватися за однією, декількома або усіма (в разі спрямованості на універсальність) з наступних категорій товарів:

  • Одяг та взуття (комплекти для занять фітнесом, шорти, майки, футболки, жіночі та чоловічі спортивні костюми, термобілизна, кросівки, черевики тощо).
  • Аксесуари та інвентар (гирі, гантелі, килимки для йоги, м'ячі, фітболи, бандажі, маски, окуляри, пляшки для напоїв, фітнес браслети та інші подібні речі).
  • Професійне спорядження та екіпірування (спеціальні оригінальні спортивні костюми для занять екстремальними видами спорту, системи страхування, спеціальне взуття, велосипеди, скейтборди, спорядження для скелелазіння і тому подібне).
  • Габаритне спортивне устаткування та тренажери (велотреки та орбітреки, гребні, силові тренажери, інверсійні столи, турніки, шведські стінки та комплекси).
  • Товари для активного відпочинку та туризму (намети, каремати, спальні мішки, похідний посуд, надувні човни, ліхтарики, складні стільці та столи).
  • Спортивне харчування (коктейлі, вітамінні комплекси, протеїни, фітнес батончики тощо).

Для дотримання балансу у формуванні асортименту спортивного магазину слід розуміти особливості попиту на ті чи інші товари. Для прикладу, обсяги продажів велосипедів та скейтбордів у зимовий період значно знижуються, тому такий магазин повинен бути орієнтований на сезонність товарів. У холодну пору року власник може зробити акцент на торгівлі лижним спорядженням, сноубордами, санками, ковзанами. Щодо спортивного одягу, то статистика підказує, що в цій категорії найбільша питома вага продажів припадає на футболки та майки (32-37%), костюми спортивні (25-30%), взуття (22-2%), спортивні штани, лосини, шорти (17-22%).

Важливим чинником, що впливає на асортиментний ряд магазину спортивних товарів, є мода. Керівник повинен слідкувати за її тенденціями у світі спорту, мати змогу запропонувати аудиторії ексклюзивний продукт. Хоча вартість професійних брендових речей значно більша, а максимальна націнка навпаки має нижчий діапазон, проте загальний валовий дохід від їх продажів може суттєво перевищувати дохід від торгівлі іншими товарами. Звісно, такий бізнес вимагає вкладень, існують ризики виникнення залишків. По таких категоріях товарів можна налагодити торгівлю «під замовлення». Клієнт розумітиме, що в одному місці він може заказати спортивний костюм улюбленої фірми, спеціалізоване обладнання або певний вид харчування, і це сприятиме формуванню лояльності до продавця.

Наповнення магазину товарами відбувається постійно, тому аналіз попиту на ті чи інші групи, поведінки покупця, його вподобань не повинен припинятися. Формування асортименту повинно базуватися на вивченні характеристик продуктів і виділенні тих, які зможуть задовольнити споживача. Результати будь-якого аналізу повинні вимірюватися в певних показниках. Для вивчення асортименту це різноманітність та різновид товарів, кількість одиниць за кожною позицією, рівень та частота оновлення тих чи інших категорій, наявність розмірної сітки, можливість підбору сумісних аксесуарів. Повна картина попиту на товари дає можливість адміністрації вчасно реагувати на ринкові зміни, вводити до асортименту нові позиції та вилучати ті, інтерес до яких знизився. При такому підході бізнесу вдасться привабити аудиторію та сформувати базу постійних клієнтів, оскільки покупець розумітиме, що тут він зуміє завжди знайти якісний та актуальний товар, підібрати все необхідне для себе.

Онлайн
Ми використовуємо Cookies, щоб користуватись сайтом було зручніше.