• Пн-Пт – з 09:00 до 17:30
  • Сб – з 09:00 до 14:00
  • Нд - вихідний
Контактний номер телефону
(0800) 35-07-77

5 історій українських підприємців, які відкрили бізнес під час карантину

У березні 2020 року світова бізнес-спільнота завмерла від невідомості: чого чекати від пандемії та як вплине локдаун на економічні процеси. Багато компаній зазнали масових скорочень, довелося частково згортати потужності, а подекуди й визнавати банкрутство. Проте існують і приклади, що доводять — аналіз ринку, гнучкість, вміння адаптуватися до обставин не лише допомагають втриматися на плаву, а й стають рушійною силою успіху навіть в умовах кризи. Пропонуємо 5 історій успіху людей, котрі не побоялися розпочати бізнес в карантин.

 

Вінничани Ірина та Павло Чабан, Крістіна Матвєйченко. Натуральна доглядова косметика.

Все почалося зі звичайного хобі. Ірина, юристка за фахом, через стан здоров'я змушена була багато часу віддавати пошукам якісної натуральної косметики. Саме брак на ринку хорошого продукту підштовхнув її до спроб самостійного виготовлення відповідних засобів. Спочатку було миловаріння, потім найпростіші косметичні рецепти.

Коли почався карантин, Ірина з братом Павлом та сестрою Крістіна стали серйозно замислюватися про те, аби перетворити хобі у справжній бізнес. Навчання, конспекти, аналіз, тривалі обговорення і потроху почав вимальовуватися план дій. Ірина пройшла спеціальний курс з виготовлення бальзамів, кремів, сироваток, скрабів, шампунів, антицелюлітних засобів. Родина зрозуміла, що кожен повинен займатися тією ділянкою роботи, в якій тямить найкраще та яка йому до душі. Так Павло став відповідальним за рекламу та просування, налагодження співпраці з постачальниками та створення клієнтської бази. Крістіна зайнялася візуалом та оформленням, фотографуванням та презентацією продукції, розробкою каталогу. Ірині ж лишився виробничий процес.

Звісно, не обійшлося без розчарувань та помилок. Приміром, таргетована реклама у Фейсбук та Інстаграм не принесла результатів, проте непогано спрацювало сарафанне радіо. З'являлися нові клієнти, а з ними зростав і обсяг замовлень. Зараз родина має власний інтернет-магазин, орендує невелике приміщення для цеху та планує розширювати асортимент.

Сестри та брат розповідають, що на початку власної справи найголовніше баланс та взаємна підтримка, а також постійні вдосконалення, рух вперед попри все, пошук компромісів. Водночас успішний бізнес навряд чи можливий тоді, коли все робиться через силу. Людина повинна горіти тим, чим займається.

 

Лучанка Анастасія Матвіюк. Клінінгова компанія Ubrano.

Про започаткування власної справи Анастасія замислювалася давно, проте ніяк не могла у якій ніші спробувати сили. Ідея клінінгового сервісу виникла випадково, коли сім'я робила ремонт у власному домі. Жінка зрозуміла, що створення затишку та чистоти їй до душі, та й ринок даного виду послуг у Луцьку малорозвинений.

Анастасія започаткувала бізнес під час пандемії у березні 2021 року. Значну роль у старті зіграла допомога Волинського обласного центру зайнятості. Бізнес-тренінги, семінари, навчання у київській школі тренінгу не лишилися марними. Власниці компанії вдалося зібрати команду досвідчених фахівців, закупити необхідне обладнання та професійні засоби.

Послугами Ubrano за доволі нетривалий час встигли скористатися чимало клієнтів — від власників квартир та приватних будинків до керівників офісів, магазинів тощо. Окрім того компанія надає послуги з прибирання прибудинкових територій, вивезення будівельного та побутового сміття, скошування трави.

Анастасія зауважує, що окрім професійності, в колективі дуже важлива атмосфера. Працівників у команду власниця підбирає дуже ретельно, слідкує аби людина була позитивною та щирою. Це гарно впливає і на якість роботи, і на стосунки з клієнтами. Останні завжди довіряють клінінговому сервісу і залишаються задоволеними співпрацею.

Жінка й сама не гребує фізичною роботою. Щобільше, бере участь у найскладніших замовлень, їй цікаво знаходити вирішення завдань із зірочкою. Анастасія відвідує спеціалізовані виставки, слідкує за появою технічних новинок та процесів, вивчає продукцію. У роботі сервіс використовує лише сертифіковані гіпоалергенні засоби, адже для всіх клієнтів безпека та здоров'я лишаються на першому місці.

 

Павло Приходько, Назар Ткаченко та Софія Лапсар. Bodler — доставка коктейлів. Київ.


Карантин усіх вибив із колії. Молоді люди розуміли, що довго так продовжуватися не може, адже локдаун став перешкодою для більшості проєктів, якими вони на той час займалися. Ідея бізнесу виникла спонтанно у вечір, коли на одній кухні всі обговорювали ситуацію, попиваючи приготовані Пашею коктейлі.

Запуск відбувся буквально за тиждень. Він не потребував багато фінансових вкладень, адже це був бізнес онлайн. Кожен із друзів мав певний досвід у сфері SMM, маркетингу, дизайні. Оскільки всі заклади все одно були зачиненими, один зі знайомих надав безкоштовно локацію для приготування коктейлів. Питання про те, як залучити клієнтів в період карантину, теж не стояли дуже гостро. Ентузіастів переважно безкоштовно підтримали медіа, блогери, фотографи. Під час локдауну інфоприводів значно зменшилося, а команда Bodler пропонувала новий незвичний формат.

Перші замовлення з'явилися одразу після запуску в Instagram. Насправді карантин зіграв на руку друзям, адже заклади зачинилися, а бажання відпочивати та влаштовувати вечірки у молоді не зникло. Домашні посиденьки стали традиційними, а замовлення напоїв, що не поступаються ресторанним, набувало популярності.

Складнощі спіткали Bodler в момент, коли стаціонарним закладам знову дозволили працювати. Проте й тут не обійшлося без певних переваг. Власники швидко оцінили ситуацію і почали освоювати нові ринки. Сьогодні вони постачають коктейлі не лише для приватних домашніх вечірок, а й для корпоративів, банкетів, виїзних святкувань на яхтах, дахах тощо. Bodler має власний сайт, фірмове пакування, надсилає замовлення в інші міста України.

 

Владислав Савченко. Онлайн-супермаркет FOODEX24.

Як і більшість ідей на карантині, ідея створення онлайн-магазину виникла випадково. Владислав зіткнувся із ситуацією, коли доставки замовлення під час локдауну доводилося чекати від 3 до 5 днів. Спочатку у планах було налагодити доставку товарів від уже наявних продуктових мереж та аптек. Проте відповіді на свої пропозиції чоловік не отримав і вирішив створити власний сервіс.

Владислав поставив собі за мету організувати бізнес за 14 днів, про що й почав розповідати на своєму YouTube каналі. Запускати масштабний бізнес у карантин виявилося складніше, аніж чоловік уявляв спочатку. Значну частину питань доводилося узгоджувати дистанційно. Оформлення документів щодо складських приміщень взагалі займає не менше 45 днів за законом, тому у перший період довелося скористатися орендованими площами. Розробка сайту, програмування, налагодження співпраці з постачальниками, логістика, маркетинг — над усіма процесами команда працювала паралельно, об'єднання яких відбулося вже перед самим запуском. Не обійшлося без факапів: у перші дні роботи від DDoS-атаки впав сайт інтернет-магазину, через що було втрачено значну частину замовлень. Також не витримав обліковий сервіс, змішалися замовлення та адреси доставок, що також спричинило певні затримки.

Зараз магазин діє успішно. Владислав розповідає, що головним завданням бізнесу є вирішення болей клієнта. Якщо покупець хоче отримати певний продукт, то він хоче отримати його сьогодні. Перевагою компанії є чітка система контролю. «Ми завжди знаємо що є у нас на складі, тому майже всі замовлення у нас сформовані повністю».

Підприємець помітив, що основний споживчий кошик людини складається переважно з тих самих продуктів. Тому у планах створення послуги «товар за підпискою». Клієнту FOODEX24 достатньо буде поставити позначки навпроти необхідних йому продуктів, і він отримуватиме їх періодично у зазначений час за зазначеною адресою.

 

Олександр Кравченко. Виготовлення м'ясних напівфабрикатів Mister Pelmen.

Пандемія стала для Олександра переломним періодом у житті. Будучи хорошим фахівцем маркетологом, він втратив роботу і залишився без стабільного доходу. Одного разу товариш попросив чоловіка наліпити йому декілька кілограмів курячих пельменів. Продукція так сподобалася замовнику, що у своєму профілі на Фейсбук він написав пост-відгук. Так за допомогою сарафанного радіо в Олександра Кравченка почали з'являтися перші клієнти.

За декілька місяців замовлень назбиралося стільки, що виконувати самотужки чоловік їх вже не міг. Підприємець подав документи для реєстрації торгової марки Mister Pelmen, найняв ще чотирьох співробітників для ліплення пельменів, придбав обладнання для виробництва та заморожування продукції.

Інвестиції у свій бізнес Олександр оцінює приблизно у 20 000 доларів. При цьому він з посмішкою зазначає, що значна частина коштів інвестована «благодійниками» в рахунок майбутніх замовлень. Зараз за словами самого власника потужності виробництва складають понад 2000 кг в місяць. Та й не одними пельменями… Асортимент Mister Pelmen значно розширився, і тепер покупець може обирати серед пельменів та вареників, сирників, котлет, тефтелей, голубців, зразів, чебуреків. При цьому Олександр самостійно приймає замовлення та за можливості долучається до виробничого процесу.

Досвід наших героїв показує, що бізнес під час пандемії можливий. Головне правило — гнучкість, вміння аналізувати та бачити перспективи.

Читати по темі: Вплив кризи на бізнес у 2021 році

Та попри фаховість та бажання заробляти дуже важливою складовою успіху є любов до того, чим ти займаєшся. Лише самовіддача та прагнення до досконалості дозволяють створити продукт найвищої якості.

      Додати коментар

      Онлайн
      Ми використовуємо Cookies, щоб користуватись сайтом було зручніше.