TikTok — доволі молода соцмережа, проте вона дуже стрімко набуває популярності. Якщо ще рік тому додаток сприймався виключно як розважальна платформа з юною неплатоспроможною аудиторією, то нині вже доволі багато великих брендів зрозуміли, що реклама в TikTok може стати хорошим інструментом просування.
У 2021 році число користувачів мережі перевищило позначку у 800 000 000, а ядро аудиторії становлять чоловіки та жінки у віці 18-34 роки у відсотковому співвідношенні 40% та 60% відповідно. Щобільше, у жовтні 2021 ТікТок відкрив для українського бізнесу нові можливості у вигляді офіційного рекламного кабінету.
Як працює реклама Tik Tok? Особливості та переваги
Творчість та креативність. TikTok — розважальна платформа, контентом для якої слугують короткі динамічні відеоролики тривалістю до 60 секунд. Такий формат подання інформації дуже вигідний для рекламодавців, оскільки доведено, що мозок людини дуже добре сприймає отриману з лаконічного яскравого відео. Щоб рекламна кампанія мала успіх, потрібно добре знати свою цільову аудиторію, слідкувати за трендами Тік Ток та створювати актуальний контент. Відео для просування повинно бути максимально нативним. Агресивні продажі не дадуть очікуваного результату. В той самий час, добре працюватимуть оригінальні сюжети, подекуди кумедні ситуації, танці, які непритаманні для класичних креативів.
Лояльне ставлення до реклами з огляду на відсутність перенасичення. Конкуренція в соцмережі ще досить невисока. Український бізнес ще не встиг повною мірою оцінити переваги просування за допомогою цієї платформи, тому користувач доволі поблажливо ставиться до рекламного матеріалу. Та й сам формат контенту не передбачає продажів «в лоб», а зацікавлює споживача креативною подачею інформації. Навіть якщо потенційний клієнт не здійснив цільової дії одразу, в його свідомості все-одно формується образ продукту та компанії. З високою долею ймовірності за потреби він згадає про продукт чи бренд, який часто потрапляв йому на очі.
Вартість реклами. Якщо за 1000 показів у Facebook чи Instagram рекламодавцю доведеться заплатити близько 3-3,5 доларів, то та ж сама кількість демонстрацій у TikTok вартуватиме орієнтовно 0,3 долара. Правда, потрібно розуміти, що й конверсійність тут буде дещо нижчою, оскільки аудиторія соцмережі ще не навчена купувати в Тік Ток. Акцент спрямований не на миттєвий результат, а на зміцнення позицій бренду на ринку, взаємодію та встановлення контакту з потенційним клієнтом.
Читати по темі: Користь таргетингової реклами для інстаграму
Вибір форматів реклами. Офіційна реклама у додатку можлива у декількох форматах:
-
Brand Takeover — картинка, що з'являється на екрані відразу після відкриття користувачем додатку. Тривалість такої реклами складає до 3-х секунд для статичного зображення та до 5-ти секунд для відео. Такий формат дозволяє охопити максимальну кількість користувачів, які за посиланням можуть перейти на сторінку челенджу чи на лендінг з товаром або послугою.
-
In-Feed Native Video — відеоролик, який з'являється у стрічці тіктокера серед іншого контенту. Зазвичай таке відео містить кнопку із закликом до цільової дії, проте його зміст мало відрізняється від звичного контенту соцмережі.
-
Hashtag Challenge — цей спосіб просування переважно застосовують великі бренди, створюючи різноманітні челенджі та флешмоби. Проте й для локального бізнесу такий підхід може стати вдалим. Суть реклами у створенні цікавого інфоприводу з індивідуальним хештегом. Головне завдання — спонукати користувачів знімати власні оригінальні ролики на запропоновану тему та завантажувати їх у мережу. Така реклама тік ток має ознаки віральності, швидко розповсюджується серед підписників, допомагає налагодити контакт бренду з аудиторією.
-
Branded Effects — створення брендованих масок, фільтрів, лінз. Чим частіше користувачі користуватимуться такими інструментами, тим вищою буде залученість аудиторії, а отже й зростатиме популярність бренду.
Простота органічного просування. На відміну від решти соцмереж TikTok дозволяє успішно просуватися абсолютно безплатно. Алгоритм додатку влаштований так, що нове відео демонструється одразу максимальній кількості користувачів. За їх реакціями оцінюється актуальність та цікавість контенту, а також формується портрет підписника, якому надалі він пропонуватиметься для перегляду. Компанія, яка зуміла правильно оцінити свого споживача, наповнює профіль креативними тригерними роликами, зуміє привабити увагу до себе та продукту.
Слід розуміти, що Тік Ток — це не завжди про швидкі продажі. Розважальна мережа дуже добре спрацьовує на довгострокову перспективу. Знайомство з життям та залаштунками бізнесу, зміцнення в уяві споживача асоціативних зв'язків між брендом та продуктом, залучення клієнта до взаємодії — завдання, з якими тік ток реклама впорається на відмінно. Якщо ж метою реклами є збільшення продажів, то при запуску потрібно враховувати особливості поведінки середньостатистичного тіктокера. Він не налаштований на багатокомпонентні завдання, тому краще, якщо посилання з реклами приводитимуть його на односторінковий лендінг з простим зрозумілим функціоналом.
Запуск реклами. Основні етапи
Вивчення ЦА. Компанія, що планує підкорювати TikTok, повинна досконало знати свою аудиторію. Хто є її потенційним клієнтом? Який веде спосіб життя? Чим цікавиться? Які цінності та життєві принципи притаманні клієнту? Чіткий портрет споживача допомагає зрозуміти що саме та у якому форматі слід знімати, який контент стане для нього привабливим та викличе зворотну реакцію.
Прописування цілей. Аби досягти бажаного результату, потрібно чітко розуміти чого саме очікує компанія від реклами в додатку. Це може бути збільшення аудиторії, знайомство з новим продуктом, підвищення залученості, генерація трафіку на основний сайт, генерація лідів тощо. Він обраної цілі залежать наступні налаштування при запуску кампанії.
Створення креативу. Зміст ролику теж значною мірою залежатиме від обраної мети. Спільне правило для всіх Тік Ток відео — динамічність та креативність. Проте не слід забувати й про технічні особливості. Приміром, відео, що буде демонструватися у стрічці, повинно мати певне розширення. Надписи, наліпки, зображення та інші головні елементи не повинні виходити за умовні поля, на яких в момент показу будуть розміщені іконки самого додатку.
Вибір формату та налаштувань. Вище ми вже розглянули можливі рекламні формати тік ток. Вибір кожного з них залежатиме від цілі реклами, а також від рекламного бюджету. Запуск челленджу обійдеться найдорожче, а от вдалий ролик для In-Feed Native Video можна зняти й на звичайний смартфон. При запуску реклами у рекламному кабінеті можна обрати характеристики для опису цільової аудиторії (вік, стать, інтереси), тип операційної системи. До речі, вибір оплати також залежатиме від цілей кампанії. Якщо бренд має на меті розширення аудиторії, знайомство її з продуктом, збільшення кількості підписників, то слід обирати оплату за покази. Якщо ж метою є продажі, генерація трафіку тощо, то при встановленні бюджету варто вказати оплату за кліки.
Відстежування, аналіз та оцінювання результатів. Великою помилкою багатьох підприємців є нехтування оцінкою реклами TikTok. Рекламний кабінет має власні статистичні метрики для оцінювання результативності просування, проте доцільно використовувати й сторонні сервіси. Система дозволяє навіть встановлювати піксель для збору інформації про зацікавлених користувачів. Також варто аналізувати поведінку підписників і під іншими відео компанії та конкурентів, щоб зрозуміти її вподобання.
Соціальна мережа TikTok дорослішає з кожним роком. Тут доволі успішно просувають свої профілі експерти в різних нішах — юристи, лікарі, вчителі, кондитери, маркетологи тощо. До того, рекламний простір додатку вже освоїли такі великі українські компанії як Rozetka, Allo, АТБ, Megogo, Intertop, Eva, Фокстрот та ряд інших. Було б неправильно говорити про несерйозність платформи. Отримати найкращі місця у вагоні зуміє той, хто першим у нього заскочить.
0 comments