За час існування промисловості, людина встигла неслабо нашкодити планеті. Щоб вибачитися і зберегти хоча б деякі природні ресурси, бренди почали виробляти ековзуття. Це може бути взуття з переробленого пластику або кросівки з переробленого сміття. Використання вторсировини дозволяє зберегти ресурси планети, на якій ми з вами живемо. Також у тренд увійшли біорозкладні кросівки, які швидше розкладаються, не забруднюючи при цьому планету на багато років.
Екополітика Nike
Бренд запустив програму MOVE TO ZERO, в рамках якої намагається виробляти одяг і взуття з використанням перероблених матеріалів. Якщо на товарах бренду ви бачите напис «екологічні матеріали», то це означає, що у складі одягу міститься не менше 50 % вторсировини, а кросівки Nike містять не менше 20 % перероблених матеріалів.
До лінійок екологічних кросівок, можна віднести Space Hippie і Waffle Racer Crater. В інших модельних лінійках також зустрічаються кросівки, створені з використанням вторсировини. Як правило, це різне пластикове сміття, наприклад, пляшки.
Adidas проти пластику
Бренд є одним із засновників програми Parley for the Oceans, в рамках якої океани очищаються від сміття. Зібране сміття надалі використовується у якості вторсировини для виробництва взуття — наприклад, є кросівки Adidas x Parley. Волокно, що отримується із зібраного пластику, успішно використовується у якості альтернативного матеріалу, який заміщає неперероблюваний пластик у складі виробів бренду. Тільки у 2020 році бренд випустив 15 мільйонів пар кросівок з використанням переробленої сировини — з кожним роком Adidas планує збільшувати цей показник.
Крім того, бренд займається розробкою штучної шкіри, створеної на основі рослинної сировини. Для цього будуть використовуватися міцелії грибів. І навіть це ще не всі досягнення Adidas в області ековиробництва. Як мінімум, у деяких модельних лінійках вже є кросівки, створені з використанням переробленої бавовни.
Програма Earthshot від Reebok
В рамках цієї програми у Бостоні, де знаходиться лабораторія інновацій бренду, втілюють у життя досить сміливі рішення. Наприклад, у Reebok є лінійка [REE]GROW, яка виросла з виробництва кросівок Cotton + Corn. В останніх використовувалася підошва, зроблена з непродовольчої кукурудзи, тому кросівки можна було не викидати по закінченню їх терміну служби, а застосовувати у якості добрива. Ідея перетворилася на повноцінну модельну лінійку, в якій повсякденне і спортивне взуття виробляється тільки із органічних матеріалів.
Також бренд займається лінійкою [REE]CYCLED, в рамках якої взуття та спортивний одяг виробляються з використанням не менше 30 % перероблених матеріалів. Сміття у вигляді пластикових пляшок і подібних елементів подрібнюється і стає вторинною сировиною для виробництва. Це одна з найуспішніших лінійок бренду, бо сьогодні у ній є як класичні моделі, наприклад, Classic Leather, так і преміальні кросівки ZIG Kinetica.
Не можна сказати, що проблема екології вирішилася по клацанню пальців, коли у боротьбу зі сміттям вступили великі бренди. Однак їх присутність і активна робота над тим, щоб зберегти планету дає надію, що незабаром ми зможемо зупинити екологічну катастрофу і врятувати природу.
0 comments